Bäst flygplansmat

Av Mpc
7 mars 2011 17:37
Visningar: 1264
Asiatiska flygbolag har den överlägset bästa maten medan SAS inte ens finns med bland topp-10.

Det är flygsöksajten Skyscanners som låtit sina besökare kora den bästa flygmaten,

Orientaliska maträtter från Asien och Mellanöstern är mest populärt och topp-10-listan totaldomineras av Asiatiska flygbolag.

Här är flygbolagen med bästa maten:
1. Emirates
2. Lufthansa
3. Singapore Airlines
4. Aeroflot
5. Qatar
6. Malaysia Airlines
7. Thai Airways
8. Etihad
9. KLM
10. Air France

SAS fins inte med eller i närheten

tur att man tog ett medel flyg som Qatar

Alt det går att läsa på dagens PS
7 mars 2011 18:39
Att SAS inte platsar på top 10 kom väl inte som en överraskning för någon. Däremot att europeiska bolag såsom Lufthansa ännu konstigare Aeroflot kommer högt upp är desto mer överraskande. Tänk dock på att det i sådana här röstningar inte brukar vara maten i economy som bedöms utan snarare den i Business och First.

Emirates har jag åkt med och håller väl med om att maten är ok. Stora portioner var det i alla fall.
Av Hathor
8 mars 2011 09:39
turk airlines
Swiss air
egypt air
Av Sjalen
9 mars 2011 10:29
Citerat från mpc:
Asiatiska flygbolag har den överlägset bästa maten medan SAS inte ens finns med bland topp-10.
Nej det förvånar väl ingen så intetsägande som SAS mat brukar vara (bara KLM:s Europaflighter har tråkigare med märkligt söta smörgåsar och grejer). Överhuvudtaget ett rätt intetsägande bolag med flygvärdinnor som lever i hur det var förr och förvisso är effektiva men bara ska se svala ut (undantaget en som var underbar när min dotter hade kolik under en start).
Av Mpc
9 mars 2011 10:37
Citerat från sjalen:
Citerat från mpc:
Nej det förvånar väl ingen så intetsägande som SAS mat brukar vara (bara KLM:s Europaflighter har tråkigare med märkligt söta smörgåsar och grejer). Överhuvudtaget ett rätt intetsägande bolag med flygvärdinnor som lever i hur det var förr och förvisso är effektiva men bara ska se svala ut (undantaget en som var underbar när min dotter hade kolik under en start).
skönt att någon tog han om er ja det med kolik är inte något man vill ha ..
9 mars 2011 16:32
Jag betvivlar på intet sätt denna undersökning. Jag har bara undrat över varför inte EU kan reda ut detta begrepp om mat. Varför så mycket skräpmat på flyget när man i priset har betalt för en frukost ellet mat. Men det gäller här som med allt annat. Man lägger miljoner på reklam men när man väl ber om en frukost så är den under all kritik. Utan att nämna namn så är alla flygbolag mer eller mindre lika goda kallsupare. Miljontals resenärer klagar på mångt och mycket som kan vara berättigat, men inget händer.Det handlar inte om vad som är framdukat utan vad det innehåller. Plufsig mat kan se gott ut men vad innehåller den. För skall man åka långt vill det till att flygbolagen skärper sig i sitt matutbud. Magen mår trots allt bäst av en väl sammansatt frukost eller mat, än en massa "gallimatias", som bara väcker olustkänslor. Toaletterna blir mycket hemsökta på vissa resor. När de sedan skall svälja ner eländet med vin och sprit bli det mycket värre. En annan sak gäller inställt flyg där många flygbolag totalt nonschalerar sina resenärer och låter dem ligga över på flygplatserna tills de får tag på något flyg. Det borde vara lag på att varje resenär är berättigat till ett hotellrum i avvaktan på flyg. Och efter sådana händelser skrivs spaltmeter efter spaltmeter men nästa gång är det samma sak. Alla resebolag alt flygbolag borde bojkottas tills de lär sig reglerna. Förstår mer och mer varför folk har börjat resa med tåg.
Av Bibby
21 mars 2011 01:51
Varierar uppenbart, tycker AF är mycket bra, LH ok.

Dock så fick jag grymt bra mat av SA Express, mat (kall iofs), med dessert samt bröd och innan landning en påse med chips och diverse godis!! Till maten fanns öl, vin, och övrig icke-alko dryck.
Av Annl
15 apr. 2012 21:45
För min del säger jag bara Turkish Airlines - de har alltid supergod mat och då även i ekonomiklass.

Dessutom superbra service.
Citerat från mpc:

Det är flygsöksajten Skyscanners som låtit sina besökare kora den bästa flygmaten,

Orientaliska maträtter från Asien och Mellanöstern är mest populärt och topp-10-listan totaldomineras av Asiatiska flygbolag.

Här är flygbolagen med bästa maten:
1. Emirates
2. Lufthansa
3. Singapore Airlines
4. Aeroflot
5. Qatar
6. Malaysia Airlines
7. Thai Airways
8. Etihad
9. KLM
10. Air France

SAS fins inte med eller i närheten

tur att man tog ett medel flyg som Qatar

Alt det går att läsa på dagens PS
Av Van
16 apr. 2012 11:05
Emirates har nog serverat den bästa fplmaten jag ätit.
Turkish är nog en god tvåa.