Barnmat koh Lanta

31 juli 2018 23:27
Visningar: 411
Vi ska till Koh Lanta i fyra månader med en 1 åring. Undrar om hur utbudet ser ut med barnmat, välling och gröt. Har sett tidigare trådar men de har några år på nacken, så kanske har utbudet ökat? Vet att välling är svenskt, men kanske finns något ställe som säljer med tanke på alla svenska som är där. Snus kan man ju få tag i😀
13 nov. 2019 22:02
Hur löste det sig? Vi åker i december och undrar om vi behöver släpa med annat än välling..
14 nov. 2019 06:47 (redigerad)
Vi har varit med barn i Filippinerna när dem har varit i den åldern, har inte haft några problem att hitta mat.
Rekommenderar att ni tar med en hand mixer, laga lite mat och mixa den om det behövs alt. be om hjälp i en restaurang, funkar utmärkt. Har ni hand mixern med er kan ni även göra riktigt goda smothies och frukt shakes på alla goda frukter som finns där.
Av Erik777
15 nov. 2019 14:57
Mosad banan, ris och torrmjölk går alltid att ordna. Voila - gröt!
18 nov. 2019 10:21
Tack för tips, att det finns mat på Koh Lanta förstår jag då det finns liv där 😀 Min fråga gällde barnmat, välling och gröt.
För efterkommande kan jag meddela att klämmisar finns på främst apotek, välling finns inte, MAM ersättning finns på apotek ich Lanta Mart. Blöjor finns, blandad kvalité, men man får prova sig fram.
18 nov. 2019 10:26
Citerat från Vivavacay:
Hur löste det sig? Vi åker i december och undrar om vi behöver släpa med annat än välling..
Klämmisar (få sorter) och ersättning finns på apotek och Lanta Mart. Blöjor finns av varierad kvalité, köp små paket och prova er fram. Använd myggmedel med DEET även till barn, bättre det en kort period än dengu! Myggnät till vagn och säng.
19 nov. 2019 06:03
Citerat från Mullenett:
Tack för tips, att det finns mat på Koh Lanta förstår jag då det finns liv där 😀 Min fråga gällde barnmat, välling och gröt.
För efterkommande kan jag meddela att klämmisar finns på främst apotek, välling finns inte, MAM ersättning finns på apotek ich Lanta Mart. Blöjor finns, blandad kvalité, men man får prova sig fram.
Det blev lite konstigt 😀 självklart förstår jag att du vet att det finns mat, det jag menade var att om man inte hittar barnmat kan man göra det själv genom att ta med hand mixer.