Barcelona
Hej! Jag , min mamma och storasyster ska till Barcelona 4 dagar i juni.
Vad ska vi göra? Äta? Upptäcka? Hur är vädret?
Det ska bli så kul! Vill ha alla era tips och idéer, tack!
Vad ska vi göra? Äta? Upptäcka? Hur är vädret?
Det ska bli så kul! Vill ha alla era tips och idéer, tack!
Göra: Sagrada familia, parc guell, la boqeria, gå till stranden, strosa runt på stan, det finns många sevärdheter men då det är en väldigt mysig stad att bara upptäcka i lugn och ro till fots tycker jag inte att ni ska planera in allt för mycket, en walking tour tkr jag är ett kul sätt att lära känna en stad :) men de grejerna jag skrev kan jag rekommendera varmt om ni vill gå till några sevärdheter.
Äta: elche har supergod paella, la Palma för en genuin katalansk lunch, Llamber har den godaste tapasen jag nånsin ätit (väldigt populärt ställe så det kan va bra att boka bord i förväg). Barcelona har riktigt bra mat för alla smaker, undvik bara turistfällorna som finns precis vid La Ramblas.
Vädret i juni är väldigt stabilt och det är även varmt på nätterna så man behöver mest sommarkläder.
Äta: elche har supergod paella, la Palma för en genuin katalansk lunch, Llamber har den godaste tapasen jag nånsin ätit (väldigt populärt ställe så det kan va bra att boka bord i förväg). Barcelona har riktigt bra mat för alla smaker, undvik bara turistfällorna som finns precis vid La Ramblas.
Vädret i juni är väldigt stabilt och det är även varmt på nätterna så man behöver mest sommarkläder.
Hej!
Om du inte redan har hunnit åka så hittar du mina bästa Barcelonatips här:
http://www.mrsm.se/mina-basta-restips-fran-harliga-barcelona/
Hoppas ni får en toppenresa! Barcelona är verkligen toppen.
/Mrs M
Om du inte redan har hunnit åka så hittar du mina bästa Barcelonatips här:
http://www.mrsm.se/mina-basta-restips-fran-harliga-barcelona/
Hoppas ni får en toppenresa! Barcelona är verkligen toppen.
/Mrs M
Och här lite inspiration o tips från mig, Barcelona har mycket att erbjuda, denna tid kan du ju även kombinera stadshänget m havsdopp😀 http://www.desires.se/#post76
Barri Gotic (Barrio Goticó) motsvarar Barcelonas "Gamla Stan" och är trevligt att strosa runt i. Finns mycket att se (bl a Picasso-museet om man gillar konst) och många trevliga restauranger och barer.
I Barceloneta (gamla hamnkvarteren) finns många bra restauranger med fisk och skaldjur som specialitet.
Redan nämnda La Sagrada Familia och Parc Güell är måsten. Boquería likaså - bara kul att testa sig fram i de olika stånden och sedan köpa med sig något ut i en park till lunch eller mellis.
Montjuïc tycker jag är värt ett besök också. Gamla slottet/fängelset, OS-anläggningar, parker samt en fantastisk utsikt över staden.
I Barceloneta (gamla hamnkvarteren) finns många bra restauranger med fisk och skaldjur som specialitet.
Redan nämnda La Sagrada Familia och Parc Güell är måsten. Boquería likaså - bara kul att testa sig fram i de olika stånden och sedan köpa med sig något ut i en park till lunch eller mellis.
Montjuïc tycker jag är värt ett besök också. Gamla slottet/fängelset, OS-anläggningar, parker samt en fantastisk utsikt över staden.