Bali eller Vietnam?
Skulle ni rekommendera Bali eller Vietnam?
Har varit i Thailand 3 gånger och tycker som många andra att det blivit förstört så vill prova något annat.. alternativ någon som vill tipsa om något annat resemål? Jag är mest ute efter sol och bad och vill ha fina stränder och klart vatten, men även gärna strosa runt bland mysiga restauranger och shopping.
Har varit i Thailand 3 gånger och tycker som många andra att det blivit förstört så vill prova något annat.. alternativ någon som vill tipsa om något annat resemål? Jag är mest ute efter sol och bad och vill ha fina stränder och klart vatten, men även gärna strosa runt bland mysiga restauranger och shopping.
Hmmm....min egen högst pesonliga uppfattning - av samtliga platser i Asien så ligger nog Bali i topp när det gäller att ha blivit "förstört" p.g.a. turismen. Det finns fortfarande en del trevliga, mera avlägsna, områden på Bali som kan vara OK men speciellt Kuta och Ubud har ju utvecklats till rena turist mardrömmen. Lombok och Gili öarna tycker jag är ett bra alternativ (även om Gili ju är ganska turistigt också).