Bali 3 veckor i januari

14 okt. 2016 21:16
Visningar: 751
Jag och min sambo (23 år gamla) ska åka till Bali i tre veckor i januari. Vi har inte varit där förut och vill gärna ha lite tips på vilka ställen man bör besöka. Har hört att Seminyak och Gili Trawangan ska vara fint. Vi funderar på att eventuellt åka något till Malaysia, Singapore och Hong Kong när vi ändå är där såpass länge, är det smidigt att åka dit och vilket ställe skulle ni i så fall rekommendera? Alla tips tas emot med glädje!
17 okt. 2016 12:11
Är på Bali i detta nu och varit här en månad, jag och flickvännen har rest till bland annat Ubud som inåt i landet. Där hyrde vi moped och åkte runt och kollade på risfält och religös byggnader. Dessutom så såg vi på balinesisk dans vilket var väldigt häftigt trots att vi inte är ett dugg intresserade av kultur. Detta gjorde vi på Jalan monkey forest. Monkey forest som är ännu en plats att besöka. Ett reservat men apor, typiskt turistattraktion som man bör lägga lite av sin tid på. Har nyligen också varit på Gili Trawangan, och som du nämner är det väldigt fint där. Där finns det inte jättemycket attt göra som inte involverar bad. Snorkling eller dykning är att rekommendera. Vad jag uppfattat det är Gilli T. Den ö med mest festligheter på. Vill man ha det lugnt och skönt så tror jag de andra öarna är lugnare. Man kommer kunna snorkla från land, men vi tog en båtutflykt som tog oss med runt de olika öarna, så att man fick snorkla på olika platser. Hoppas ni får en bra resa!