Bagpacka
Hej, jag skulle vilja få lite tips och råd från nån som har rest runt mycket. Jag ska resa till Nya Zeeland, Australien, Peking, Bali, Kapstaden, maldivierna, Indien, Peru, rio, reijkavik, New York, Los Angeles, Hawaii och Fiji i ungefär 5 månader och jag behöver alla tips och råd man kan få. Tex vad som är bäst mellan ryggsäck och resväska för jag har nog tänkt att jag ska shoppa så då tänker jag att resväska kanske är bäst men jag har läst runt väldigt mycket och alla säger stt ryggsäck är bäst så har nån, nån annan erfarenhet att dela med dig skulle det vara jätte snällt!
Tack i förhand
Tack i förhand
Wow, det är många stopp du ska hinna med!
Tips 1: Var borta längre tid än 5 månader eller ta bort något land.
Tips 2: Det kommer nog vara enklast med ryggsäck och när du rest ett tag kommer du märka att det är det inte är så kul att släpa runt på en massa saker, så var varsam med shoppingen eller res hemifrån med nästan tom väska.
Tips 3: Glöm inte skaffa visum till Australien, Kina och Indien samt ESTA till USA.
Tips 1: Var borta längre tid än 5 månader eller ta bort något land.
Tips 2: Det kommer nog vara enklast med ryggsäck och när du rest ett tag kommer du märka att det är det inte är så kul att släpa runt på en massa saker, så var varsam med shoppingen eller res hemifrån med nästan tom väska.
Tips 3: Glöm inte skaffa visum till Australien, Kina och Indien samt ESTA till USA.
Medlemmen har tagit bort svaret
Oj 😳
Det var många resmål det
Vilken budget had du för detta? Håller med Marie att 5 månader låter som lite kort tid om du verkligen vill komma in på djupet.
Av både praktiska o ekonomiska skäl bör du fundera på att mellanlanda i Sverige ett antal gånger för att bla anpassa packning för olika typer av resmål och lämna kvar saker som du handlat.
Det var många resmål det
Vilken budget had du för detta? Håller med Marie att 5 månader låter som lite kort tid om du verkligen vill komma in på djupet.
Av både praktiska o ekonomiska skäl bör du fundera på att mellanlanda i Sverige ett antal gånger för att bla anpassa packning för olika typer av resmål och lämna kvar saker som du handlat.
Hej igen, tack alla för era tips. Ja jag ska åka med Kilroy fast jag ska få mitt förslag på hur allt ska planeras antingen idag eller på måndag, men jag har planerat aktiviteter, guider osv med de så förhoppningsvis så kommer allt gå bra. Men jag kan faktiskt hålla med att 5 månader kanske blir lite för lite så har tänt att jag ska prata med reserådgivaren om vi skulle kunna förlänga resan till 8,5 månad ungefär så jag hinner uppleva allt som ni sa.
Tänk på att planera för årstiderna och det kan göra det hela lite knepigare då ofta jordenruntbiljetter kräver att du antingen alltid åker västerut eller österut.
Du vill helst inte tex inte besöka Peking o NewYork på vintern eller sommaren, inte Indien Apr-Okt, Inte Island på vintern osv osv
Du vill helst inte tex inte besöka Peking o NewYork på vintern eller sommaren, inte Indien Apr-Okt, Inte Island på vintern osv osv
Jag tycker det låter som en bra plan, själv blir jag rastlös efter en vecka på ett ställe, har heller inget behov att att se allt i ett land, räcker med de större städerna, så i mina ögon en riktigt bra plan. Jag hade lätt gjort den resan på ett par månader.
Lycka till
Lycka till