Bagage
Jag ska hälsa på släktingar i USA på eftersommaren och avser att ta med en del presenter. Är det ok för tullen att jag slår in dem i presentpapper. eller vill de se vad paketen innehåller tror ni?
Hälsningar
Leif i Dalarna
Hälsningar
Leif i Dalarna
Citerat från leion24:
Jag ska hälsa på släktingar i USA på eftersommaren och avser att ta med en del presenter. Är det ok för tullen att jag slår in dem i presentpapper. eller vill de se vad paketen innehåller tror ni?
Hälsningar
Leif i Dalarna
Vill de titta på grejorna så lär dom packa upp dem, de struntar i om de är inslagna eller inte.Jag ska hälsa på släktingar i USA på eftersommaren och avser att ta med en del presenter. Är det ok för tullen att jag slår in dem i presentpapper. eller vill de se vad paketen innehåller tror ni?
Hälsningar
Leif i Dalarna
Ta med papper och slå in dem senare om Du vill slippa risken.
Som Jojje 66 säger så öppnar tullen presenterna om dom blir intresserade. Något som tydligen är väldigt svårt att se på röntgenscanningen är kristallföremål. Vi hade själva med Orrefors ljuslyktor och de såg ut som små runda bomber och presenterna åkte obönhörligt upp. Ta med presentpapper och slå in på plats istället.
Tänk också på att det är starka restriktioner på att ta med livsmedel till USA.
Tänk också på att det är starka restriktioner på att ta med livsmedel till USA.
Tack för synpunkterna. Det är böcker och lite textilt jag tar med, men de får ligga i plastpåse så länge då.
En annan fråga, jag behöver nog ta med mina lätta sömnpiller. De är receptbelagda o ligger i sin förpackning. Det är väl ok, eller ska jag ta med receptete också? Krångliga USA...... *suck*
En annan fråga, jag behöver nog ta med mina lätta sömnpiller. De är receptbelagda o ligger i sin förpackning. Det är väl ok, eller ska jag ta med receptete också? Krångliga USA...... *suck*
Citerat från leion24:
Tack för synpunkterna. Det är böcker och lite textilt jag tar med, men de får ligga i plastpåse så länge då.
Ingen orsak!Tack för synpunkterna. Det är böcker och lite textilt jag tar med, men de får ligga i plastpåse så länge då.
Är det någon typ av narkotiskt preparat så är det bäst att ha ett intyg från läkaren, annars räcker det att man förvarar dem i sin orginalförpackning. Ta inte med mer medicin än vad som går åt under resan (med lite marginal). Att ta med recepten behövs inte men det skadar ju inte att ha dom ifall det skulle gå så illa att medicinerna försvinner.
Så krångligt är det inte, och hade inte folk envisats med att smuggla, kapa flygplan, spränga byggnader, jobba illegalt o.s.v. så hade de inte behövt krångla alls ... *suck* :-)