Backpacking Sydamerika fr.o.m mars 2014

5 jan. 2014 17:58
Visningar: 510
Hej
Jag är en tjej på 21 år som hade tänkt backpacka i Sydamerika i vår. Jag hade tänkt börja i Brasilien och sen ta mig runt därifrån. Planen är att resa mellan början av mars till slutet av maj.

Jag vill gärna besöka Brasilien, Peru(machu picchu) och Argentina. Jag besöker gärna fler länder om man hinner. Vill ta de lite som de kommer och inte planera för mycket.

Jag lever gärna billigt på hostel eller liknande och istället spenderar pengarna på upplevelser.

Jag gillar äventyr, nya upplevelse, turista, festa men också bara ta de lugnt med sol och bad.

Om de är någon som är inne på samma spår så hör gärna av er. Vore kul att ha någon att dela nya äventyr med.
Av Gabz
20 jan. 2014 16:20
Hej Malin!

Jag är riktigt sugen på att resa runt i Sydamerika.
Tyvärr så kan ingen av mina kompisar haka på så det blir att åka ner själv så det skulle vara riktigt roligt att ha någon med sig.

Jag vill åka ganska snart men jag tänkte börja i Costa Rica på ett Surf Camp.
Men den kursen tar slut i början av Mars så vi kanske mötas upp?

Jag vill till Macchu Picchu och måste även se Iguzufallen men annars tar jag det gärna som det kommer.

Du kan ju maila mig eller skriva på facebook

(Logga in för att se e-postadress)

Ha det bäst!
Av Medgren
29 jan. 2014 21:31
Hej!

Jag heter Matilda och är 20 år och jag planerar också en resa till Sydamerika i mars! Tänkte först åka själv, men alla jag säger det till börjar alltid prata om hur farligt det är att resa själv där, så nu har jag börjat leta efter någon/några att resa med. Har jobbat i Oslo i snart ett halvår och tänkte resa runt i kanske 3-4 månader. Är väldigt intresserad av spanska och kan endel från innan, så det är en del av resan för mig (har dessutom läst mig till att det kan vara rätt svårt att ta sig runt ibland m man inte kan lite spanska för de är generellt rätt dåliga på engelska), annars har jag tänkt mig ungefär samma resa som du. Nya upplevelser, nya kulturer, äventyr, fester, som och bad. Kunde inte registrera mig med facebook för det var något fel på sidan men bara skriv här på sidan om du är intresserad så får vi tag på varandra!
29 apr. 2014 20:50
Hej!

Hur går det för er tjejer?

Jag och min sambo åker till Brasilien den 31 maj. Vi har bara enkelbiljett dit och åker sedan vidare hade vi tänkt...

MEN jag har läst att det kan vara problematiskt att åka in i Brasilien utan biljett därifrån. De vill se en hembiljett som visar att man inte ska stanna där för alltid.

Stämmer det tro?

Kan det vara lika i andra länder? hur gör man då om man vill backpacka spontant och utan fasta rutter?

Allt gott!

Jennie