Backpacking i Sydamerika med start Jan 2016

8 dec. 2015 13:48
Visningar: 29
Halloj alla reseglada,

Mitt nästa äventyr bär av till Sydamerika i mitten av Januari 2016. Jag söker nu reskompisar som skulle vilja hänga på eller helt enkelt vill mötas upp längst med vägen :)

Beslutet kom spontant och därmed är resrutten långt ifrån färdig. Det enda jag vet är att jag flyger in till Peru i mitten av Januari där en en tripp till Macchu Picchu är inplanerad. Därefter är det öppet för min del. Planerar på att vara borta cirka 3-4 månader men kan definitivt bli längre.
Vill vandra, uppleva kultren, träffa lokalbefolkningen och helt enkelt uppleva det riktiga Sydamerika i all dess storhet!

Jag är väldigt flexibel , spontan och är öppen för alla möjliga förslag. Det enda jag vet är att jag vill träffa nya härliga människor, se massa nya häftiga platser och såklart en hejdundrans massa äventyr!

Om det finns fler som har liknande resplaner hör gärna av er :)

Ha det gött så hoppas jag vi hörs :)
Av Fannypj
8 dec. 2015 18:33
Hej!
Dina planer låter ju grymma och är själv inne på något liknande. Hur långt i planering har du kommit, har du bokat för Macchu Picchu i sådana fall själv eller via någon arrangör? Många frågor kanske men är själv nyfiken på sydamerika men mest tänkt på det och inte planerat något eller så. ;)
9 dec. 2015 10:00
Vad roligt att höra att du har liknande planer!! Har skickat ett meddelande till dig med lite info så kolla din inbox :)
11 dec. 2015 16:20
Hej!

Låter precis som du är i samma fas där jag är! Har inte bokat något ännu men tanken är att dra till peru och dra inkaleden 23,25,26 Januari och sedan dra vidare chile, bolivia, argentina brasilien efter det! Pratar med två andra tjejer just nu men alltid roligt att vara flera!

Lägg till mig på Facebook, Sandra Bernhard om du vill snacka mer!