Backpacking Asien 2018/2019

Av Sirreb
11 juli 2018 22:54
Visningar: 116
Hej!

Jag har efter 3 års studier bestämt mig för ett studieuppehåll med en längre resa. Efter gymnasiet reste jag till Australien, NZ och Thailand vilket var fantastiskt. Men nu vill jag gärna göra en resa där jag träffar fler ur den inhemska befolkningen än svenska backpackers. Jag gillar naturupplevelser, vandring och "äventyrsaktiviteter". Samtidigt har jag heller inget emot att spendera en dag på stranden eller bara planlöst strosa runt. Tycker det är kul att festa men prioriterar helst tid och pengar på själva resandet.

Har ingen fastslagen rutt än men de länder/områden jag verkligen är intresserad av att besöka är: Indien/Sri Lanka, Kina (Allt från Tibet/Himalaya till Hong Kong), Sydostasien (Främst Vietnam, Burma och ö-luff någonstans) och Mongoliet/Ryssland med transsibiriska järnvägen.

Åker troligen i November och är sedan borta kanske 5-6 månader. Vet inte om det är smart att försöka hinna med alla de här ställena under den tidsperioden så kanske kommer behöva skala ner lite. Min förra resa gjorde jag själv men har gärna med mig en reskompis den här gången, så håller man sedan ihop så länge man har lust.

Tycker du att det låter intressant är det bara att höra av sig!

//Simon