Backpacka till hösten!

9 juli 2018 20:18
Visningar: 290
Hej! jag är en 19-årig tjej som just har tagit studenten. Nu känner jag att det är dags för att göra någonting nytt och spännande och jag är redo för att resa och upptäcka världen. Min plan är att resa genom Sydostasien och besöka länder som Thailand, Vietnam, Kambodja, Filippinerna och Indonesien. Men jag har ingen bestämd rutt utan jag är väldigt flexibel.

Eftersom jag inte känner någon med samma planer så söker jag efter någon/några glada människor som har samma längtan till att resa som jag har. Det jag vill få ut av resan är att träffa mycket nya människor, upptäcka och uppleva mycket av varje land, äventyr, lugna dagar på stranden och fest.

Om detta låter intressant så får ni jättegärna skriva till mig här eller på fb (Hanna Andersson) :)
11 juli 2018 11:42
Hej!! Är också väldigt sugen på att resa i Asien, hur länge vill du vara borta och när vill du åka? :)
11 juli 2018 17:22
Hej!
Har sett att det är en del trådar här om att resa i asien i vinter. Jag har skapat en grupp på Facebook som heter
” resa i asien vinter 18/19 ”

Gå gärna med där så kan vi diskutera där! Känns lättare :) så har vi alla som vill resa dit samlade på samma ställe :))

Hälsningar Erica
11 juli 2018 22:23
Hej Hanna!! Jag sitter i samma situation där jag vill ut å resa men har ingen runt omkring mig som vill. Hör gärna av dig till mig på fb ( Wilma Larsson) så kan vi prata mer om allt där. Skulle vara Såå häftigt. Mvh Wilma :)
11 juli 2018 22:44
Citerat från Jennielblomqvist:
Hej!! Är också väldigt sugen på att resa i Asien, hur länge vill du vara borta och när vill du åka? :)
Hej vad kul! Jag vill vara borta ungefär 3 månader och vill åka i september/oktober :) Vilka länder är du mest sugen att åka till och när?
11 juli 2018 22:48
Jag är öppen för det mesta, men är absolut sugen på att åka till de länder du nämnt. Dock hade jag tänkt mig å åka i december/januari så man hinner spara en del :)
12 juli 2018 19:37
Jag är mest sugen på Thailand, Malaysia, Indonesien, Vietnam och Filippinerna typ, men är gärna på fler ställen också så är flexibel. Är nog sugen på att åka lite senare dock pga regnperiod osv i Thailand och så, så tänker mer mot november ungefär men är såklart inte ngt som är omöjligt att tänka om lite i. :)
Medlemmen har tagit bort svaret
12 juli 2018 23:41
Hej, kul att det är fler som har liknande planer. Jag backpackade förra året i södra Asien och är nu sugen på att åka igen! Jag är mest intresserad av Thailand, Kambodja, Vietnam, Laos, Malaysia och Myanmar men gärna andra länder också.

Jag vill upptäcka sånt en vanlig turist inte gör, alltså inte bara ligga på stranden. Jag hade tänkt åka i September/Oktober och vara borta i allt från 3+ månader!

Det hade varit kul med någon/några som vill något liknande, jag är flexibel!