Backpacka med mig i Sydostasien 2016/2017?

25 maj 2016 20:04
Visningar: 72
Heej!

Jag är otroligt sugen på att backpacka i höst/vinter/vår i Asien. Jag har egentligen inga direkta planer än, men jag tänker att jag skulle vilja försöka ta mig iväg i oktober eller november 2016. Som det känns nu så skulle jag vilja vara borta i minst två månader och som längst till och med april 2017.

Jag har hört att Bangkok ska vara en bra stad att flyga till för att sedan börja resan där. Länder som jag absolut vill besöka och eventuellt också jobba i (för att kunna stanna längre etc) är Thailand, Kambodja och Vietnam.

Då jag aldrig riktigt backpackat förr skulle det vara roligt att resa med någon/några, i alla fall i början när allt är nytt, och jaa, ni fattar :D

Vad har ni alla andra för planer? Någon som känner sig sugen på Asien? Är öppen för alla möjliga förslag, men planen är att stanna inom Asien :)

/Helena
Av Cahra
29 maj 2016 22:10
Hejsan! Jag kan absolut tänka mig att följa med till Asien :) ingen erfarenhet av backpacking sen tidigare men det ska nog inte vara några problem :) några speciella länder du har önskemål om att besöka? Jag är ganska öppen för förslag, vill bara komma iväg 😜 verkar det intressant så hör gärna av dig! / sara
30 maj 2016 20:42
Citerat från Cahra:
Hejsan! Jag kan absolut tänka mig att följa med till Asien :) ingen erfarenhet av backpacking sen tidigare men det ska nog inte vara några problem :) några speciella länder du har önskemål om att besöka? Jag är ganska öppen för förslag, vill bara komma iväg 😜 verkar det intressant så hör gärna av dig! / sara
Hej Sara! Det är samma här, vill helst bara komma iväg :P men som jag skrev ovan är Thailand, Kambodja och Vietnam intressant då jag hört mycket bra om det från vänner som backpackat där tidigare :) Vad kul att du är intresserad, fortsätter gärna att bolla idéer /Helena
30 maj 2016 20:45
Citerat från Karin1991:
Hej!
Jag är intresserad ☺️
Hej Karin! Vad kul :D Jag bollar gärna idéer! /Helena
Av Pinkwii
1 juni 2016 07:55
Jag vill!! Hade tänkt att resa nov-feb (komma hem till mars)! Har backpackat förut.i Thailand och Sydamerika. Vill se mer av Asien.
Kombinera upplevelser med sol, bad och semester :)
Låter det intressant så hör av dig!
Hälsningar Karin
Av Dumbi
3 juni 2016 17:22
Hejsan! Sitter själv i planeringsfasen ang långresa genom sydostasien. Är lätt på att åka med! :) Har rest en hel del innan, samt backpackat 2 ggr lite kortare tid (4 och 8 veckor) i asien. Hade tänkt vara borta på obestämd tid som de ser ut nu. Och samma som du tänkte med start i bangkok.

/Simon
8 juni 2016 22:07
Citerat från Pinkwii:
Jag vill!! Hade tänkt att resa nov-feb (komma hem till mars)! Har backpackat förut.i Thailand och Sydamerika. Vill se mer av Asien.
Kombinera upplevelser med sol, bad och semester :)
Låter det intressant så hör av dig!
Hälsningar Karin
Hej Karin! Förlåt för sent svar. Jag diskuterar gärna mer :D /Helena
8 juni 2016 22:14
Citerat från Dumbi:
Hejsan! Sitter själv i planeringsfasen ang långresa genom sydostasien. Är lätt på att åka med! :) Har rest en hel del innan, samt backpackat 2 ggr lite kortare tid (4 och 8 veckor) i asien. Hade tänkt vara borta på obestämd tid som de ser ut nu. Och samma som du tänkte med start i bangkok.

/Simon
Hej Simon! Förlåt för sent svar! Vad roligt! Snackar gärna mer :) /Helena
Av Palulis
10 juni 2016 18:50
Hej
Är mkt intresserad jag med och kan åka
16 aug. 2016 17:23
Jag åker den 6e oktober stannar tre veckor. Först bangkok några dagar sedan koh tao resten. Har gärna med mig sällskap där emellan😆..??