Asien
Iissaa94,
18 aug. 2017
Updaterad av Erik777
för 7 år sedan
Hallå! :D
Jag och en tjejkompis har bestämt oss för att backpacka i sydostasien i två månaders tid. Januari till Mars. Vår rutt kommer att se ut ungefär såhär: Thailand ca 2,5v - Cambodja ca 11 dagar - Vietnam ca 11 dagar - Malaysia ca 11 dagar - och sen avsluta med Filippinerna.
I thailand & ...
Asien
Selmaselma,
14 juli 2018
Updaterad av Alexxx
för 6 år sedan
Hej! Jag och min sambo ska backpacka i Asien i vinter och skulle verkligen behöva tips och råd.
Vi är borta på obestämd tid men förhoppningsvis ca 5-6 månader. Vi planerar att åka dec eller januari, vad är smartast i förhållande till vädret? Vi vill åka hem i Maj då regnperioden verkar börja i de ...
Asien
Olivven,
24 jan. 2018
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Hejsan!
Är jättesugen på att åka och backpacka, eller göra en större resa iallafall.
Asien har alltid varit en dröm. Men hur fungerar det med regnperioder och sådant?Är det värt och åka dit såpass sent eller ska jag vänta till okt-nov?
Länder jag gärna skulle vilja besöka är: Japan, Filippinerna, ...
Indonesien
Pernillahurtig,
3 juli 2014
Updaterad av Atjima
för 7 år sedan
Jag och en tjejkompis åker till Bali i slutet på September och ska stanna i 6 veckor innan vi reser vidare till Malaysia. Vi är nu ute efter bra tips på allt möjligt egentligen, men främst boende, vart och hur är det bäst att bo? Vad kostar det? osv. Även tips på vilka ställen man borde besöka/inte ...
Thailand
Kajsastromberg,
25 nov. 2016
Updaterad av Backpackerabbe
för 7 år sedan
Hej!
Jag och 2 tjejkompisar har bokat en biljett till Bangkok i januari. Vi har planerat att besöka följande lände ; Thailand, Malaysia, Kambodja, Laos, Vietnam, Filippinerna, Indonesien.
Sen hade vi också velat åka till Singapore, Tokyo, Hong Kong, Australien (Sydney-Melbourne, Brisbane) ...
Thailand
Mimminilssons,
19 nov. 2015
Updaterad av Vidrar
för 8 år sedan
Hej kära vänner!
Det är så att jag och min pojkvän ska ta sex månaders semester och backpacka runt i Asien.
Det är första gången i Asien för oss båda.
Vi planerar att åka från Sverige till Bangkok 16 februari och bokar även då en hemresa 8 augusti.
Planen är att vi stannar i Bangkok i tre ...