Backpacka i sydostasien och oceanien

15 nov. 2018 19:18
Visningar: 201
Hej jag är en 19 årig kille som ska ut på sin första backpacker resa. Jag tog studenten i år och har jobbat sedan dess för att tjäna ihop pengar till en långresa och eftersom ingen av mina kompisar var inne på samma spår som mig söker jag lite resekompisar.

Jag har redan bokat en enkelbiljett till Bankok den 19 januari och sedan till Sri Lanka 28 jan till 11 feb sedan tillbaka till bankok. Efter det är det lite oplanerat men planen är: Bankok-indonesien (typ sumatra) - Australien - nyazeeland - stilla havsöar (tuvalu, tonga, cooköarna, samoa, franska polynesien...

Är borta i ca 4/5 månader eller tills pengarna tar slut. Är det någon som tänker likadant, som vill följa med genom hela, en del av eller bara mötas upp någonstans vore jätte kul! Hör gjärna av er!
Av Elbe
18 nov. 2018 21:13
Hej! Låter härligt! Kommer vara i Nya Zeeland under februari, Australien i mars och på Bali hela april. Kanske kan vara kul att mötas upp någonstans?
19 nov. 2018 13:17
Som det ser ut på din reseplan kommer vi vara i Australien ungefär samtidigt! Har egentligen inte planerat vad jag ska göra där men iallafall se sidny. Hur tänker du?
Av Elbe
20 nov. 2018 12:31
Har tänkt att köpa busspass och åka från Sydney (Eller Melboune, inte bestämt ännu) upp till Carins. Se Byron bay, guldkusten, frazer, airlie beach, whitsundays osv. Stanna och surfa, bada, snorkla, se stora barriärevet och sånt!
22 nov. 2018 13:09
Låter som en jätte bra idé, jag vill göra allt det där!