Backpacka i Asien vintern 2016/2017

5 juni 2016 20:27
Visningar: 129
Hejsan!
Jag är en 20-årig tjej som behöver lite resesällskap till en backpackingresa i Asien jag har tänkt göra nu kommande vinter, och eftersom ingen av mina kompisar kan/vill åka så tänkte jag kolla om nån här är intresserad? Hade tänkt åka i slutet av december/början av januari. Reserutten jag tänkt idag skulle isf vara Bali-Malaysia-Filippinerna-Kambodja-Vietnam-Thailand och jag planerar att vara borta minst 4 månader.
Men som sagt, vill ha sällskap och är du intresserad så hör gärna av dig. Tjej eller kille kvittar! :)
6 juni 2016 01:31
Hej!
Jag är en snart 19-årig student som vill passa på att ge mig av från Sverige och resa runt. Vi verkar ha väldigt snarlika planer, då jag hade tänkt mig ungefär samma resrutt och samma längd på resan. Är du intresserad kan vi ju fortsätta diskutera? :)
/Olivia
6 juni 2016 12:10
Hej tjejer! Jag har samma planer och behöver sällskap jag med! Jag är på allt egentligen!! 😄
6 juni 2016 12:31
Kul!! 👏🏼👏🏼
Det kanske är lättare att diskutera vidare i ett annat forum, typ Facebook eller sms? :)
6 juni 2016 15:10
Hej!

Dina planer låter väldigt lika mina och jag letar också efter någon/några att åka med. Hör gärna av dig om du vill prata mer!
6 juni 2016 16:57
Hej!
är väldigt intresserad av detta, då även jag letar efter några att åka med!
lite om mig själv: är 21 år studerar till kock, som jag borde va klar med nu i oktober, och jobbar även i Danmark inom lokalvården.
är äventyrlig av mig gillar att testa/se nya saker utöver det vanliga!
är väldigt glad och skrattar en hel del! är lite av en optimist!

hör gärna av er om jag väcker något intresse!

Mvh Nikola
6 juni 2016 20:04
Gud vad kul hörni!! Vi kanske skulle försöka få ihop nån gruppchatt allihopa på Facebook eller liknande så vi kan fortsätta snacka där? :D
6 juni 2016 20:18
Absolut! Olivia Sjöberg heter jag på fb, har en grön tröja på profilbilden :)
6 juni 2016 20:23
Låter bra! Jag heter "Elin Erixon" och har en svartvit profilbild haha :)
7 juni 2016 13:44
Nikola Djordjevic heter jag på facebook också, har samma profilbild där som här haha :)
8 juni 2016 16:42
Citerat från Friiidak:
Hejsan!
Jag är en 20-årig tjej som behöver lite resesällskap till en backpackingresa i Asien jag har tänkt göra nu kommande vinter, och eftersom ingen av mina kompisar kan/vill åka så tänkte jag kolla om nån här är intresserad? Hade tänkt åka i slutet av december/början av januari. Reserutten jag tänkt idag skulle isf vara Bali-Malaysia-Filippinerna-Kambodja-Vietnam-Thailand och jag planerar att vara borta minst 4 månader.
Men som sagt, vill ha sällskap och är du intresserad så hör gärna av dig. Tjej eller kille kvittar! :)
Hej!! Detta är precis det jag letar efter. 20 årig tjej som bor lite utanför Göteborg, jobbar på Sahlgrenska som undersköterska. Älskar att lära känna nya människor, resa. Lätt att ha att göra med! Låter väl som en jätte bra idé att vi kanske kan ordna ett chatt på Facebook? :)
Av Elintt
9 juni 2016 11:45
Här dyker jag upp på ett hörn men satt precis och läste igenom hela tråden och jag är på helt samma spår. Hör också gärna mer om era planer! :)
Av Emmaaab
10 juni 2016 11:23
Hej! är också grymt sugen på en liknande resa! Vore superkul om ni ville höra av er om era planer! :)
/Emma
11 juni 2016 22:40
Hej, även jag är sugen på en sån resa och är nyfiken på era planer. Ni får jättegärna höra av er.
12 juni 2016 00:32
Ni som nyligen skrivit får gärna lägga till mig på fb så kan vi prata mer!

Jag heter Olivia Sjöberg där och har en grön tröja på profilbilden :)
Av Dumbi
16 juni 2016 15:07
Hejsan! Håller själv på att planera en Asien resa lite på obestämd tid! Hade vart kul att åka med någon :)
Finns på FB: Simon lill-travarn Pettersson :P samma bild där som här :)
Av Linneea
17 juni 2016 01:17
Hej allihopa!
Har varit inne på att jag vill resa iväg ungefär ett halv år och har ungefär exakt samma tankar på när och allt sånt. Skulle vilja åka till lite andra ställen men annars ungefär samma sak. Jag är en tjej på 20 år är väldigt lätt att ha och göra med och som älskar att hitta på nya grejer och älskar att se nya ställen och träffa nya människor

Om ni vill så hör gärna av er på Facebook eller här
Av Hallro
19 juni 2016 10:41
Tjena vi e ett gäng som sticker till filippinerna i februari om ni är sugna på att mötas opp =)
20 juni 2016 08:25
Hej!
Ska också resa till Asien i slutet på december men har inga vänner som vill samma sak. Ni får gärna lägga till mig på facebook så kan vi prata mer, heter Lovisa Almgren :)
21 juni 2016 10:15
Hej allihopa!

Jag har också snarlika planer och vill åka till Asien i december/januari och vara borta 3-4 månader. Skulle verkligen vilja höra om era planer också så hör gärna av er till mig på Facebook! :) heter "Elin Wannong". :)
Av Dumbi
21 juni 2016 15:11
Citerat från Elinwannong:
Hej allihopa!

Jag har också snarlika planer och vill åka till Asien i december/januari och vara borta 3-4 månader. Skulle verkligen vilja höra om era planer också så hör gärna av er till mig på Facebook! :) heter "Elin Wannong". :)
Skriver till dig på Messenger :)
21 juni 2016 18:57
Hej, jag är också väldigt intresserad av att göra en sån resa! Vore kul att få höra mer om vad ni har planerat, så hör gärna av er på Fb om ni vill! Sara Jansson heter jag och har samma profilbild där :)
24 juni 2016 17:44
Hej! Jag med! 🙋🏼 Någon som är sugen på att dra redan i oktober? Fanny Ryhman på Facebook
Av Claracj
28 juni 2016 19:39
Åh vad glad jag är som googlade backpacking Asien haha.. Har ni gjort någon gruppchatt? Vilket fall så vill jag jätte gärna att du kanske kan lägga till mig på fb Frida? Clara Cornelia Jonsson! Vill åka i Januari, helst ca 5 månader Thailand, Malaysia, Bali, fileppinerna men är öppen för förslag! Hade bara tänkt boka en dit resa och sedan se vart ödet för mig! Hör gärna av dig!
20 aug. 2016 06:49
Hej! Hittade precis den här tråden och hoppas jag inte är försent ute.
Jag vill också ut och resa i Asien i början av 2017, men vet inte riktigt med vem.
Låter som många av oss har samma tankar runt länder och hur vi vill ta oss fram.
Jag ställer väl samma fråga som Clara och frågar om ni gjort någon gruppchatt och om ni i så fall kan lägga till mig om ni vill? Matilda Björklund heter jag på fb :)
20 aug. 2016 11:21
Hejsan!

Är inne på samma spår! Hoppas det inte är försent!! Hör gärna av er! Filip Axelsson på fb.
22 aug. 2016 20:56
Hej! Jag är inne på samma spår. Har läst igenom tråden och vill gärna ta del av planerna om det inte är försent :)
22 aug. 2016 21:16
hej! Fick också upp tråden precis! Jag har bokat flyg till Bangkok den 29 december från Köpenhamn. Tänkte vara borta på obestämd tid, några månader i Asien sen kanske ta mig över och göra ett wh i nya Zeeland efteråt, Men har inga planer:) är 21 år gammal och älskar allt som har med resa, festa och äventyr! Är lätt att ha att göra med och att träffa nya vänner är alltid lika roligt!

Finns det någon gruppchatt eller så på Facebook så lägg gärna till mig , Fanny Stenberg :) cheers !
29 aug. 2016 16:35
Hej! Vi är 2 st som åker i oktober runt asien och australien och funderar för tillfället över bästa stället att fira nyår på? Har ni några planer på det? Vi är öppna för alla länder! Kram
29 aug. 2016 17:21
Hej på er!
Är också väldigt intresserad på att åka till Asien i början på nästa år, är det någon som har gjort nån grupp/gruppchatt på fb än? Heter iaf jag Clara Berggren. Hör gärna av er, och om de inte finns någon grupp skriv så ordnar vi de!