Backpacka i Asien hösten 2014!

21 feb. 2014 20:21
Visningar: 426
Hej!

Jag är en tjej från Stockholm på 19 år som tar studenten nu i sommar! Efter det vill jag jättegärna resa, och gärna det till Asien med start i Thailand kanske. Men är öppen för förslag!

Har kollat volontärarbeten, men det är svårt att hitta något som passar så just nu funderar jag bara på att boka en enkelbiljett till Thailand (eller något annat land i Asien) och resa runt och upptäcka, ta dykcertifikat, åka till alla öar och så vidare! Sedan utifrån vad pengarna räcker till resa vidare till andra länder i Asien, äventyra helt enkelt! Siktar på att vara borta i ca 3 månader, men som jag sa tidigare, beror på vad pengarna räcker till om det blir längre eller kortare, samt hur mycket man vill göra!

Är flexibel så om du har andra förslag eller så, så är jag superintresserad av dessa också! Vi kan säkert jobba ihop något tillsammans!

Låter det som något du är intresserad av? Hör av dig! :)

(Logga in för att se e-postadress)
Gabriella Wennström på Facebook!
22 feb. 2014 13:00
Hej!

Hade också tänkt att backpacka till hösten (resa iväg typ början av september)
och sedan jag såg The Beach för ett par år sen har det grott en tanke på att nån gång åka till sydostasien;):) , och varför inte nu.

Skulle vilja åka till typ Vietnam , Kambodja o länderna där omkring ,och varför inte som du skrev börja i Thailand.

Ha det gött!

Mathias
(Logga in för att se e-postadress)
26 feb. 2014 13:20
Hej jag heter Sanne och kommer från Malmö, har rest ensam till Thailand 2 gånger tidigare i sammanlagt 8 månader, de va de bästa jag gjort i mitt liv! Nu planerar jag inför en ny resa med start i september/oktober. Men denna gång vill jag åka ett gäng som gillar att festa äventyra och helst ta dykcertifikat med. Då mina kompisar pluggar, eller inte har möjlighet till en längre färd så tänkte jag söka efter reskompisar här. Jag tänkte vara borta 7-8 månader så man slipper den bittra vintern!

Jag heter Sanne Holmkvist på Facebook
Och min email är (Logga in för att se e-postadress)

Hör av dig om de låter intressant att bolla idéer eller bara snacka allmänt om Backpacka i Thailand/Asien :-D
Av Bobelie
14 mars 2014 15:58
Jag har också planer på att dra till Asien för att backapcka ca 3 månader i höst. Vill dra till Thailand och börja där i början av September och sedan ansöka om visum vidare i andra länder. Jag vill ha någon att resa med som vill ta dykarcert som vill ha kul och se nya saker. Jag vill till t.ex Bali, indien och sedan ta det som det kommer. Inga måsten och inga förutbestämda planer. Det ända jag vet är att jag vill strata i Thailand.

Jag vill också gärna volontärarbeta under resan om möjligheten dyker upp på plats.

(Logga in för att se e-postadress)
25 apr. 2014 10:35
Hej,

Jag tog studenten förra året och har jobbat sedan dess. Nu vet jag inte vad jag ska göra med mitt liv ritktigt, jag är otroligt rastlös. Jag skulle absolut kunna tänka mig en resa i Thailand i ett par månader!

Kontakta mig gärna!

Emelie
12 maj 2014 22:32
Hej, funderar också på någon liknande resa och söker reskompis. Tänkte dra iväg i september/oktober och vara borta minst två månader. Leva billig och uppleva så mycket som möjligt och festa däremellan.

Kontakta gärna mig!
(Logga in för att se e-postadress)