Backpacka i Asien efter nyår!

22 okt. 2012 22:16
Visningar: 107
Hallå där!

Äntligen är det dags för mig att fly verkligheten för att leva det goda livet.

Jag ska nu i dagarna boka biljetterna för min Asien-tripp: Utresa till Bangkok 5e Januari och
ombokningsbar hemresa från Singapore 24e April. De prisförslag jag fått är 8000:- genom Killroy och 8750:- från STA, båda ombokningsbara.

Min tänkta resbuddy har hoppat av och därför söker jag nu en eller fler sköna människor som vill ha en grym backpackingupplevelse, så länge du är glad, öppen, social och inte rädd för att testa nya saker så tror jag det kommer bli awsome!

Min tänkte rutt är följande: Norra Thailand-Laos-Vietnamn-Kambodja-södra thailand-Malaysia-Bali-Singapore. Är ganska öppen för förändringar, tanken är i alla fall att röra sig från norr till sydost (så slipper man även regnperioden).

Vad vill jag få ut av resan?

Upptäcka paradisöar/stränder, vattenfall, se gamla palats och lokala byar, trekking i djungeln, tubing i Laos, dyka i Thailand, surfa i Bali, dricka buckets om kvällarna med en massa sköna backpackers från världen över. Med mycket mer!

Kort om mig: Är 22 år och har tagit sabbatsår från mina ekonomistudier i Lund. Är väldigt lättsam, utåtriktat och älskar att resa. Har de senaste åren
rest runt och både bott och jobbat i bl a Visby, Götebörg, Strömstad, Cypern, Spanien, Malta och Schweiz

Låter det som vi är på samma nivå?
Tveka inte att höra av dig.

FB: Maximillian Bjerlöv

Hade gott!