Backpacka i Asien 2014

5 sep. 2013 20:09
Visningar: 1008
Hej! Jag är en spontan och äventyrlig tjej som söker en/flera resekompisar, då jag inte vill resa själv. Min plan är att luffa runt i Asien för att sedan avsluta hela resan med att åka transsibiriska järnvägen från Peking till Moskva, med stopp i Mongoliet och Ryssland. Länder jag skulle vilja besöka men som absolut inte är några måsten är Bali, Thailand, Vietnam, Kambodja, Burma, Laos, Singapore, Japan och Kina. Men är även öppen för andra förslag.

Har väl tänkt resa iväg i början av 2014, slutet av januari eller i början på februari och komma hem till den svenska sommaren.

Jag vill se och uppleva så mycket som möjligt. Dra ut på en massa häftiga äventyr & uppleva nya kulturer, men även sola, bada och festa. Det ska vara livets resa helt enkelt! Är du inne på samma spår? Kontakta mig gärna här eller på (Logga in för att se e-postadress)
Av Loottan
6 sep. 2013 15:49
Hej Karolina :D

Det verkar som vi går i samma tankar om resa! Har som det ser ut nu planen att åka iväg till Thailand i januari:)
Men har inte bestämt eller bokat!
Vill göra en galen resa och uppleva så mkt som möjligt vill ta dykar certifikat hoppa fallskärm upptäcka djungeln och Så mkt mer!
Och det där med att åka från Kina till Ryssland låter väldigt intressant!! Hade gärna delat den resan med dig!!
Bara att höra av dig om du skulle vara intresserad av prata mer :)

Kram lotta
6 sep. 2013 17:09
Hej Lotta!

Å vad roligt att du tänker ungefär likadant kring detta. En galen resa med massa äventyr är precis vad jag är ute efter. När i Januari hade du tänkt dig? Jag hade tänkt att jobba stora delar av januari också för att få ihop det sista till reskassan. Blev otroligt taggad på att åka transsibiriska järnvägen när jag hittade denna sidan, http://www.vodkatrain.com. Verkar så coolt!! Skulle vara roligt att prata mer kring detta!

Kram!
Av Jsowa
6 sep. 2013 18:01
Hallihallå! Din resa låter otroligt underbar! Vill verkligen iväg på ungefär samma resa, men skulle också vilja besöka Australien och Nya Zeeland när man ändå är "där borta", men det går så klart att ta en annan resa ;) Jag har också tänkt att åka iväg och slippa denna hemska vinter vi brukar ha, och jan/feb låter som en perfekt tid att åka iväg! Jag skulle gärna åka till Sydkorea också.

Jag mailar dig!

Josefine
Av Loottan
6 sep. 2013 20:16
Ja precis ett riktigt äventyr!!
Som det ser ut nu är planen att åka rätt tidigt i januari för att mitt jobbkontrakt går ut vid årsskiftet. Men inget är
Satt i sten och har kanske annat jobb på g så är öppen för förslag!
Vill gärna ut i januari dock för att slippa vintern:D
Ja det där med tåtågresa verkar spännade!! Verkligen! Kansske kan prata mer på facebook om du vill?? :)
7 sep. 2013 11:22
Hej Josefine!
Nya Zeeland låter lockande, men inte Australien då jag kom hem därifrån i mars efter har varit där i 8 månader. Så vill se något nytt, även om jag gärna vill tillbaka dit i framtiden. Men släng i väg ett mail så kan vi snacka mer! :)

Lotta, absolut!! Karolina Magnusson heter jag där, om du hittar mig vill säga :) (har svartvit profilbild)
Av Jsowa
13 sep. 2013 08:40
Hej Karolina! Jag mailade dig för ett tag sen, innan du hade svarat på detta meddelande. Har du missat det mailet? :)

Josefine
13 sep. 2013 09:00
Hej Josefine!
Såg nu att mailet hade hamnat i min skräpkorg, så det var tur att du skrev här! :)
14 sep. 2013 12:44
Hej Karolina!!

Låter precis som mina planer! Har länge tänkt på att resa runt i Asien och sen sluta med att åka transsibiriska järnvägen hem. När jag läst om dina planer så kände de som att vi har lite samma tankar.

Är inte så mycket för att ligga på stranden en hel dag och inte göra ett skit! Fast ibland är de rätt gött!
Men är mer för äventyr och upplevelser och de gör inget om de blir helt spontant! Ska ta dykarcertifikat här hemma i Sverige i Oktober så de är ett måste att åka ut på härliga dyck!

Bara att höra av dig om du vill prata mer om en härligt backpacking resa i Asien!
14 sep. 2013 13:13
Hej!
Kul att du har liknande planer. Jag är också inne på en resa med mycket äventyr och upplevelser, men tar gärna någon dag på stranden. Jag har dock inte nått dykarcertifikat, men har planer på att ta det under resans gång. Har även planer på att dra över till Nya Zeeland några veckor för att se landet och hoppa bungyjump, skydiving m.m. Är det något du skulle vara intresserad av?

Det skulle absolut vara roligt att prata mer!
14 sep. 2013 13:26
Självklart är jag intresserad av de! Har typ inte några direkta planer mer än att jag vill backpacka i Asien för de känns rätt gött men att dra över till Nya Zeeland några veckor säger man inte nej till!
Att hoppa bungyjump är något som man har pratat om gånger om men aldriv blivit av.

Vad kul! Vi kan väll prata mer på typ facebook? Lite lättare kanske? Bara söka efter Jonathan Jonasson har samma profilbild där.
Av Sarah92
25 okt. 2013 19:51
Hej på er alla som har skrivit i den här tråden! Jag tänkte höra om det är någon av er som har kommit någonvart med era planer, jag är också väldigt intresserad av att göra en liknande res som ni pratar om. Vill åka i början av januari och är nu ute efter att hitta reskompisar att åka med redan härifrån Sverige. Om någon läser detta får ni jättegärna skicka iväg ett mejl till mig :) (Logga in för att se e-postadress)
//Sarah
Av Manqo
1 nov. 2013 18:34
hej hej, jag åker till asien (bangkok) 28e januari. Ska ta dykcertifikat och sedan besöka burma, indonesien och filippinerna innan jag åker hem i april/maj någon gång! jag tycker åka flygplan är dötrist så jag hittar gärna en kompis att starta resan med i sverige... hör gärna av er om ni vill smida planer, (Logga in för att se e-postadress)

Sarah jag har mailat dig! =)
2 nov. 2013 11:47
Har du fått tag i någon reskompis? Jag är absolut intresserad av att hänga på:)
Skulle verkligen vilja åka trannsibiriska..
Var i Asien två månader i våras (Thailand och Malaysia) ÄLSKADE DET!
Älskar äventyr, älskar att ha kul, älskar att lämna boxen.
(Logga in för att se e-postadress)
4 nov. 2013 07:26
Hej på er alla :)

Nyligen hemkommen från Nepal. Dax att sticka iväg igen själv eller tillsammans med en vän i mitten av januari för 1-2 månader fritt resande med fokus på sydostasien just nu, gärna med en sväng över till NZ, vandring, bungy-jump och äventyr ska det bli :) Utgår från Kph btw

Hör jäkligt gärna av er här eller lägg till mig på Skype: Micke365
27 nov. 2013 18:26
Hej!
Era planer låter fantastiska! Tyvärr har jag bara tre veckor ledigt men jag ska spendera dem i Thailand och eventuellt Kambodja. Jag landar i Bangkok 9 januari och åker direkt till koh Chang. Har ni inte bestämt er vart ni ska så möter jag gärna upp er där för både äventyr, sol, bad och fest! Jag reser själv så jag skulle gräna träffa lite goa människor på plats!:)

Emelie
14 jan. 2014 22:51
Hejhej tråden!! :) hur går det med folks planer?

Jag åker i slutet av feb, i början av mars till Asien! För tre månaders rundresa! Jag vill gärna ha sällskap!!
Åker till Vietnam, cambodia, Laos, och norra Thailand!

Hör av er om någon har samma planer!!!
21 mars 2014 12:48
Hej!
Efter fyra månader i Asien är jag just nu i Bangkok för att skaffa mig ett nytt pass. När jag har fått det så är min plan att åka till Japan för att se körsbärsträden blomma vilket ska vara fantastiskt. I Japan kan man både woofa och couchsurfa vilket jag skulle tycka om att göra. Sen vill jag eventuellt åka till Sydkorea och Taiwan i några dagar. Innan jag åker hem till sommaren vill jag även hinna med att åka till Filippinerna och volontärarbeta med skadade delfiner.

Såå, har du liknande planer eller kände plötsligt nu att du vill hänga med på mina så hojta till!
(Logga in för att se e-postadress)