Backpacka ca 3 månader i Sydostasien!

25 apr. 2016 12:43
Visningar: 63
Hej alla ressugna!

Nu har jag funderat och planerat kring min kommande resa till Sydostasien i höst och känner att det är dags att bestämma sig och bara köra! Enda problemet är att jag gärna vill ha en eller flera att resa med, åtminstone början på resan. Vänner hemifrån är upptagna med jobb osv så jag söker lite härligt folk här som också är sugna på en liknande resa!

Jag tänker att jag vill åka i början på september med start i Bangkok. Därifrån vill jag resa runt till Laos, Kambodja och Vietnam. Här är jag intresserad av att se kulturen, lokalbefolkningen, historiska platser och såklart även fest, sol och strand. Därefter vill jag gärna åka över till Filippinerna, vidare till Borneo för att se orangutanger (!!) och avsluta resan i Indonesien med Bali, Lombok osv.

Jag är intresserad av att kanske volontärarbeta med djur någonstans, gå på något yoga-retreat och göra massa spännande äventyr längs vägen!

Låter detta intressant så hör gärna av dig, antingen här eller på facebook!

/Alexandra Troulioti
Av Idaath
29 apr. 2016 20:24
Hej! Detta låter precis som det jag vill göra. Vill inte heller resa själv, skulle jättegärna diskutera mer om detta och hur du tänker. Jag har nämligen inte hunnit tänka allt för mycket men det hinns väl med :) /Ida
3 maj 2016 20:56
Hej!
Låter som en fantastisk resa!
Har alltid velat resa och skulle åkt till Bali/Vietnam/Kambodja en månad i höstas men
det blev inte av så nu när jag är singel vill jag komma iväg ännu mer! :)

Skulle åkt med en tjej härifrån 28juni o tänkte bokat idag men pga arbetsstrul blir det
antagligen tyvärr inte av så kan eventuellt vara borta 2månader också :) :)

Låter som en härlig mix av vad jag är sugen på också :)
8 maj 2016 22:59
Hej! Jag är i Asien mellan September och November och skulle precis som du föredra att åtminstone börja resan med sällskap. Det enda som är spikat för min del är Indonesien men annars är jag öppen för i princip allt. Dykning, fest, surfing, luffa, you name it! Bara att höra av dig om du är sugen på att resa tillsammans/hooka upp nån dag!
//Rasmus
9 maj 2016 21:09
Hej! Låter även för mig som ganska exakt det som jag funderat över! Har också planer på Asien i minst 2 mån från september! Skulle gärna höra lite mer om hur du funderar och dina planer, har inte kommit så långt i mina än! :) åker också gärna ett gäng!
9 maj 2016 21:26
Det är precis en sån här resa jag vill göra men inte får med någon av kompisarna på!
17 maj 2016 19:57
Hej! Jag hade också tänkt resa i höst, skulle vara kul att hitta någon/några att åka med. Jag är sugen på Sydostasien/Australien/ Nya Zeeland. Tänkt resa mellan augusti och januari. Har inte planerat så mycket än utan är öppen för förslag, så skulle gärna höra mer om era planer :)
Av Lina901
17 maj 2016 22:10
Hej! Jag är också ute efter o resa I Sydostasien I höst eller vinter. Helst vill jag uppleva Filippinerna o Indonesien men Borneo verkar också intressant, kan dock inte vara borta I flera månader.
18 maj 2016 07:54
Hej Lina!
Hur länge tänkte du vara borta? Jag har som sagt inte planerat så mycket och är därför öppen för förslag. Men skulle gärna åka redan i augusti/september :)
3 juni 2016 23:43
Hej!

Jag har tänkt mig något liknade men likt dig så letar jag efter någon/några att åka med. Det var ett tag sedan du skrev detta inlägg men hör gärna av dig om du vill prata mera!
Av Lina901
29 juni 2016 21:27
Hej Frida! hade tänkt vara borta drygt 1 månad, du då? i augusti kan jag inte riktigt, möjligtvis i slutet på augusti eller september.