Backpacka-Afrika eller sol&badsemester. efter nyår, är du på?

Av Sofiiie
29 dec. 2013 13:19
Visningar: 128
Hej!
jag blir barnledig efter nyår så då känner jag att jag vill ut och resa och ha kul!
dom två alternativen jag tänker på är backpacking i Afrika i ca 3 månader. Eller sol&bad semester minst 2 veckor till nått skönt ställe. Vill åka så snart som möjligt och billigt helst för att kunna uppleva mer på plats! Någon som är på?
Av Dana751
30 dec. 2013 00:40
Hej Sofie! Jag vill gärna resa. Har själv tänkt på Afrika ca 3 mån. Sol bad är något jag saknar :) Vill gärna uppleva det riktiga Afrika, bland lokalbefolkningen och uppleva så mycket som möjligt. Jag åker gärna redan i mitten/slutet av januari. Hör gärna av dig.
Av Sofiiie
30 dec. 2013 18:55
Hej! Men så kul!! Vilken typ av resa är du ute efter? Jag är inte sån som bestiger berg och kan vara halvsmutsig osv ;) jag upplever hellre matkultur, badar, åker båt och strosar omkring och gärna clubar :) är det något för dig? Hade du tänkt ett eller flera länder i Afrika? Jag har varit i Tanzania så dit reser jag gärna! Zanzibar besökte jag aldrig då tex. Skulle vara urkul att åka med en likasinnad :) om du är intresserad berätta gärna mer om dig eller om vi kan ha mailkontakt om vi ska styra upp nått :)
Av Dana751
14 jan. 2014 13:14
Hej Sofiie! Jag såg ditt meddelande nu. Hade inte hört ngt från dig så jag trodde att du kanske hitta på ngt annat. Vart vill du börja din resa?
Av Nudel
14 jan. 2014 13:25
Heeej! Jag är på, vill också resa 2-3 veckor till ett varmt land med fina stränder, sol & bad utflykter, upplevelser, fest, båtturer och träffa nya människor!

I'm iin! :D
Av Sofied
14 jan. 2014 13:51
Hej dana! jag blåste av min resa för ingen var på men nu verkar det kanske bli nått ändå då fler är intresserad att fara till Afrika. Är du på? Hur snart vill du resa? Kanske kan prata mer på Facebook enklare där. Kolla om du hittar åt mig, Sofie Dahlberg heter jag. Bild på mig och min son. Förresten har jag ett annat namn här nu men det är jag som är trådstarten :)
Av Nudel
14 jan. 2014 14:20
Om ni vill åka på en solsemester i minst 2 veckor så kan jag följa med, Jag har förslag på antingen Mexico, Hawaii eller något liknande, :)

Jag tycker dessutom att det kan bli superkul att åka med flera!