Backa packa i Asien hösten 2015 / Jobba i Nya zeeland

11 jan. 2015 16:13
Visningar: 174
Hej alla glada!! Är en glad och spontan tjej på 20 år som i höst, förmodligen i september tänkt dra iväg till Asien (främst Thailand, Bali, Vietnam osv.) för att se och upptäcka nya saker och leva livet helt enkelt. Därefter är planen att dra vidare till Nya zeeland på work and holiday men när det blir är än så länge väldigt oklart. Vore iallafall sjukt fett om någon annan också hade planen att backpacka i Asien som skulle vilja haka på.

Älskar iallafall att träffa nytt folk och testa på nya saker. Är framåt, positiv och äventyrlig. Tränar styrketräning ett par gånger i veckan så det är ett stort plus om du/ni också gör det (eller något annat), mest för bådas skull. Blir mest bara tråkigt för båda om man inte förstår varandra på den biten. Festar dock gärna också men bara inte varje dag. Såå finns det någon annan som har samma plan och söker resekamrat är det bara att skriva :D Kille som tjej spelar ingen roll! Har inga riktiga planer mer än det jag nämnt så är på det det mesta!
13 jan. 2015 00:23
Hej! Jag och en killkompis planerar att backpacka i asien med start i sep-okt -15. Vi är 23 och 24 och, spontana livsnjutare som vill ut och se världen. Dock kommer min killkompis "bara" kunna resa en begränsad tid men min plan är väl att efter att ha åkt runt lite kunna jobba för att kunna stanna kvar längre. :)
13 jan. 2015 13:23
Låter sjuuukt najs. Vill göra nästan exakt samma sak, mitt enda lilla krav på asien är att jag vill se templen i Kambodja. Annars är jag väldigt öppen för förslag.

Jag tränar inte så mycket tyvärr, det får jag väl erkänna. Men vi kan nog komma överens ändå! Jag läser mycket och har ett stort musikintresse. Gillar att festa, men håller med om att det inte behöver vara hela tiden.

Låter som en najs resa, något jag absolut kan tänka mig att haka på!
13 jan. 2015 19:12
Vet ni något hur man lägger upp rutten för att få så bra väder som möjligt? Och hur möjligheterna till att jobba ser ut i asien?
13 jan. 2015 19:31
Johanna - Låter perfekt! Kan ju vara roligt om man är ett par stycken också :D Har ni några speciella planer på vad ni ska se och så ännu? Min tanke var också att stanna och arbeta där först, i Thailand närmare bestämt och sedan bara åka igenom nz, men det är tydligen sjukt svårt att få arbetsvisum där pågrund av den höga arbetslösheten. Vill man ha arbetsvisum (har jag fattat det rätt gäller det nämligen w&h också) måste man ha fått jobb innan redan och en massa annat krångel.. Övriga länder har jag inte hunnit kolla upp ännu dock, chansen finns ju att det är lättare i något annat om man har tur. Det vore jag iallfall helt på :D

Amanda- Har själv inte hunnit kolla upp särskilt mycket saker jag vill se men vill se och upptäcka så mycket som möjligt, tempel lät riktigt häftigt så det vore inga problem alls :D Låter riktigt grymt faktiskt, bara vi kan komma överens iallafall! Har nämligen rest med en kompis två gånger, bara 1-2v två gånger förut som inte tycker om att träna vilket har lett till irritation, därför min tanke om detta haha. Men tror du att du överlever det faktumet så lär det ju gå bra i vilket fall :D
13 jan. 2015 19:45
Jag vill nog inte jobba i Asien, där är ändå så billigt att leva där och dåligt betalt att jobba. Så jag jobbar hellre på Nya Zealand i så fall!

Men annars jätteöppen för förslag! :)
26 juli 2015 20:45
Hej jag är 24 år och tränar inte jätte mkt men är en öppensinnig musikspelande trummis. (Jag har tränat fotboll i halva livet så jag har rätt bra fysik ändå). Men en kompis tipsade mig om denna sidan så fick nyss reda på detta forumet. Därför jag är rätt sent ute.

Det ända jag själv planerat är min bokade resa ner till Bali den 1 okt och sen vidare mot Malaysia Thailand Laos Vietnam. Har en grund rutt men planerar gärna om en resa till Australien lr vad de ni kan bli. Jag tänkte vara iväg minst 6 månader och funderar oxå på o jobba typ Australien lr nya Zeeland beroende på allt som kommer hända. Löser visum strax. Planerade o åka själv men när jag fick reda på denna sidan så lät det kul om man drar ett gäng faktiskt :)
Hör gärna av er

/Filip Mathiasson
Av Sofia_k
28 juli 2015 22:02
Hej! Jag har troligtvis en resekompis som jag ska åka med först till Australien i mitten av november och sen fortsätta 3-4 veckor i NZ i januari. Men sen vill hon åka hem men jag vill fortsätta resa eller testa på att jobba i NZ eller Australien så jag är absolut intresserad att hitta någon att dela lägenhet och bosätta sig med när man söker jobb och förhoppningsvis får jobb! I så fall i slutet av januari tänker jag mig. Tycker också att det är kul med träning, går mest på gruppass på gymmet men ibland styrketränar jag, men vill gärna hålla uppe träningen om jag flyttar utomlands! Tycker fest är kul emellanåt men är ingen riktigt partypingla som festar hela tiden! :)
29 juli 2015 12:37
Hade passat mig ganska bra faktiskt eftersom jag nu istortsätt planerat upp min rutt från Bali- Singapore-KL-phi phi- Bangkok-träffa en kompis i Shanghai. Därefter tänkte jag nämnligen ta en flygbiljett från Shanghai till Sydney och fira jul och nyår men 2 andra kompisar som oxå redan är där då. Efter det hade jag med planer på o börja jobba. Har hört en del om att dom behöver snickare på Nya Zeeland så jag är fett sugen på det :)
Så hade gärna knutigt kontakt med er som är på något liknande.

/Filip Mathiasson
9 aug. 2015 09:34
Kul att ni hör av er 😃 och ledsen för att jag missat svara på lite gamla meddelanden..
Blev dock lite ändringar i min resrutt, blir aldrig som man tänkt sig. Satt hemma i Sverige och tyckte att vädret sög så sökte ett jobb i Thailand, varit här hela sommaren nu. Åker vidare Fillippinerna-> asutralien på work and holiday snart. Vill fortfarande sjukt gärna åka till Nya Zeeland mot december- januari ungefär, men får se om jag lyckas spara ihop pengar i Australien, dem börjar sina redan nu haha.

Men ni får jättegärna lägga till mig på Facebook så kan man höras vid vart efter där 😃 heter samma som här! Har insett att sånt här aldrig blir som man tänkt så är nästan lättare att bara ta saker som de kommer haha.
9 aug. 2015 09:37
Och btw Johanna! Är jättelätt att få jobb i Thailand har jag insett nu haha, dock jobbar man svart. Kambodja har jag också hört ska vara enkelt. Indonesien vet jag att man kan få jobben vet inte hur enkelt det är. Övriga länder vet jag dock inte med!
Av Limpanb
15 aug. 2015 16:36
Hej Johanna!

Hur hittade du ditt jobb i Thailand från Sverige? Någon speciell hemsida? Vi är 2 tjejer som vill dit och jobba fr.o.m. oktober, men sitter helt handfallen och hittar inga bra sidor med jobbinformation.

Har du några tips blir vi super glad!!

/Linn