Europa
Thomasnihlen,
8 jan. 2019
Updaterad av Felicia98
för 5 år sedan
Jag och min fru och våra två barn (9 och 11 år) skall bila från Sverige-Spanien i sommar och vill gärna få lite tips på saker man kan göra tillsammans med barnen, sevärdheter, hotell, restauranger mm?
Resvägen är inte spikad så vi kan absolut tänka oss att justera sträckan en aning :)
Alla tips ...
Tyskland
Henriki,
3 apr. 2013
Updaterad av Anderssonj
för 8 år sedan
Hej,
Vi ska bila till Provence i sommar och har bokat boende på plats i Frankrike. Men vi tänkte ta det ganska lugnt på bägen ner och inte bara raca ner genom Tyskland på Autobahn utan stanna flera nätter på mysisa ställen. Tidigare, innan barnen, har jag gjort detta utan att förboka boende men ...
Europa
Mats_g_j,
24 juni 2018
Updaterad av Mats_g_j
för 6 år sedan
Hej, vi har efter många planer kommit fram till att vi ska ta bilen ner till Berlin och besöka Tropical Islands. Sedan har vi även planer på att åka till Hamburg och besöka minature Wunderland i Hamburg.
sen har vi inga fasta planer, därför är vi nyfikna på om ni har några tips och idéer om vart ...
Frankrike
Kjelleberglund,
11 feb. 2011
Updaterad av Teresen
för 10 år sedan
--------------------------------------------------------------------------------
Jag & min Fru tänkte åka på bilsemester i Juli. Funderar på att åka via Danmark, Tyskland och utefter kusten ner mot Frankrike. Ingen av oss kan franska och jag har aldrig varit i den delen av Frankrike förut.
Är ...
Europa
Babbo,
28 juni 2013
Updaterad av Babbo
för 11 år sedan
Hur mycker kan det kosta med en övernattning på hotell längs de större vägarna, eller på ett mindre B&B, i Europa (Tyskland, Frankrike m.fl.), om man bara svänger in under hösten?
Planerar ev. en långresa under lågsäsong med Mallorca som destination. ... Babbo: Tack för tips Rolf!
och tack Zorica ...
Tyskland
Zazziz,
13 juni 2008
Updaterad av Zazziz
för 16 år sedan
I sommar åker vi, två vuxna och två barn 7 och 10 år gamla, till Tyskland en vecka. Vi flyger till Frankfurt, hyr bil där och sen flyger vi hem från Lubeck. Vi vill åka till Berlin och så har vi lovat barnen en dag på Hansapark innan vi åker hem, men vad ska vi mer göra? Några trevliga ställen ...