Avgift för extra förare
Hej på er!
På forumet 2015 02 02 skrev Ei Wallin att staten Kalifornien har förbjudit hyrbilsfirmorna att ta ut en avgift för extraförare.
Nån som kan bekräfta eller dementera?
På forumet 2015 02 02 skrev Ei Wallin att staten Kalifornien har förbjudit hyrbilsfirmorna att ta ut en avgift för extraförare.
Citerat från Astonvilla:
Hej på er!
http://www.huffingtonpost.com/smartertravel/seven-worst-rental-car-ri_b_4214104.htmlHej på er!
https://www.theflightexpert.com/car-rental-additional-driver-fees/
Tackar! Va snabb du var, ska hyra bil i Nevada men kör mest i Kalifornien, tycker du det är lika bra att betala avgiften ca 1000 kronor för extra förare ifall nåt händer och det blir en massa tolkningar och paragrafer, hur skulle du ha gjort?
Mvh Anders
Mvh Anders
Citerat från Astonvilla:
Tackar! Va snabb du var, ska hyra bil i Nevada men kör mest i Kalifornien, tycker du det är lika bra att betala avgiften ca 1000 kronor för extra förare ifall nåt händer och det blir en massa tolkningar och paragrafer, hur skulle du ha gjort?
Mvh Anders
Vi har aldrig extraförare men du kan ju kolla priset på om du hyr en bil i Nevada och sen byter bil när du kommer till Kaliforien?Tackar! Va snabb du var, ska hyra bil i Nevada men kör mest i Kalifornien, tycker du det är lika bra att betala avgiften ca 1000 kronor för extra förare ifall nåt händer och det blir en massa tolkningar och paragrafer, hur skulle du ha gjort?
Mvh Anders
Se hursomhelst till att de som kör verkligen är registrerade för att köra annars kan det bli väldigt dyrt om något skulle hända.
Jag får fundera på hur jag ska göra.. Tack för hänvisning till de olika sidorna.
Tack så mycket Birgere
Tack alla för svar!
Någon som har erfarenhet av att hyra bil av
Economy car rental, har de egna bilar, billigast hitills och mycket försäkringar följer med.
Economy car rental, har de egna bilar, billigast hitills och mycket försäkringar följer med.
Citerat från Astonvilla:
Tack alla för svar!
Nej ingen erfarenhet. De är väl en agent tror jag, inte uthyrare, alltså tror jag inte de hyr ut egna bilar.Tack alla för svar!
De har aldrig varit billigast när jag kollat priser.
Se upp med just avgiften för extraförare, den verkar vara väldigt hög hos dem.
Vilka har du kollat hos? Kolla hos "riktiga" uthyrare och välj en sådan om inte skillnaden är så stor.
Vill du ha chans till hjälp så berätta datum, tid, platser och biltyp så kanske någon kommer med förslag....