Äventyrsresor

Av Oneofme
22 mars 2006 19:23
Visningar: 684
Någon som har ett bra tips på var man kan åka på en äventyrsresa?
Av Roy
23 mars 2006 06:28
Hej!

Rekommenderar dig att uppleva Afrika om du gillar äventyr!

Ett välrenommerat, seriöst företag som jag rest en del med är Drifters i Sydafrika, de erbjuder en mängd olika resor: www.drifters.com

Grupperna består av blandade nationaliteter, vilket jag tycker är kul. Man deltar i de olika sysslorna och upplever mycket spännande och roligt. beroende på resa bor man i enklare gästhus eller i tält. Bekymra dig inte för kryp, det finns inte särskilt mycket av dem här... :-)

För mer civiliserad resa kan du ta en rundresa i Sydafrika. För riktig bush så är Botswana min favorit. De kan hämta dig vid flygplatsen i Johannesburg och även ordna med nattlogi innan/efter resa.

Lycka till!
10 maj 2006 15:21
Afrika! Men det berör ju väldigt mycket på hur länge du ska resa och vad ni tycker äventyr innehåller??
Mycket berör också tyvärr på planboken...jag pratade med en kompis som hör hem i Norrland igår och de skulle ute o åker hundspann klockan tre på morgonen idag....det är hur äventyrlig som helst och ligger lite närmare om man tycker om sådana saker??
Av Mariat
24 okt. 2006 13:39
Kan inte göra annat än att hålla med, finns ingen kontinent som bjuder på så mycket äventyr som Afrika. En favorit är Zimbabwe, eller vad sägs om att hoppa bungy jump vid Victoria fallen, åka forsränning på Zambezi floden, ut och gå med lejon eller gosa med lejonungar i Antelope park eller gå på noshörningssafari till fots... Zimbabwe är ett otroligt land med massor av adrenalinkickar!

Annars är min tigersafari i centrala Indien också ett starkt minne som jag verkligen kan rekomendera!
Trevligt äventyr!
Maria
Av Sanook
24 okt. 2006 21:18
Tja..det beror ju på vad du vill ha för typ av äventyr, hur mycket tid du har och hur stor plånboken är..
Men funkar inte Afrika som alla andra verkar föreslå, så kanske Nya Zeeland ?
Caving, skydiving, rafting, climbing, you name it - they´ve got it..
http://gorp.away.com/gorp/location/newzeal/top_twenty.htm