Äventyrslysten!

19 jan. 2009 20:12
Visningar: 205
Hej allesammans!
Jag och min pojkvän sitter i planeringstider för våran resa.
Vi skall åka nu till Hösten och tänkte oss en liten jordenrunt tripp.
Vi har båda vart i thailand och älskar landet..
Men med denna resa är huvudsakliga syftet upplevelser. Då menar jag saker som tex, Någonstans att boxas, se djungeln, hänga i lianer, bada i vattenfall m.m
Fin natur står även högt prioriterat!

nu vänder jag mig till er för råd och tips var vi ska ta oss, och vilka länder vi ska besöka!

Tack på förhand!
Av Trea
20 jan. 2009 07:19
Låter som att ni ska få en rolig höst!

Äventyrslandet nummer ett är definitivt Nya Zeeland! Forsränning, bungy jump, bollar som man kan rulla i utför kullar, linbanor, speedbåtar, aktiva vulkaner, glaciärer, helt otroligt fantastisk natur (de vackraste jag sett!) där man kan ta sig runt till häst eller med kajak, delfiner som man kan simma med... ja, you name it...

Den absolut enda nackdelen med Nya Zeeland är att det är ganska dyrt att åka dit....
20 jan. 2009 19:33
Ja de är ungefär de jag har hört med! men de är ju även ett land man kan jobba lite i med... tack för de heta tipset=)
Av Gottis
21 jan. 2009 16:18
Äventyrslandet nr 1 är Nya Zeeland och naturen är helt fantastisk. Ni kommer inte att ångra er om ni reser dit. Själv åker jag dit om ett par veckor.
Av Jesperw
21 jan. 2009 23:25
Kan du klämma in Borneo på ett bra sätt i biljetten, så har du en fantastisk destination där. Orangutanger, sköldpaddor, regnskog + massor av andra djur.

Du har också ett par av världens bästa dykställen i närheten av Borneo (Layang Layang och Sipadan).
22 jan. 2009 14:36
Ja på Borneo har jag faktiskt varit som liten och bra förslag... För det är ett ställe jag vill igen!
Och trea, jag var inne och kollade på dina bilder.... och de såg helt fantastiskt ut.. Såg att du även varit på zanzibar (tanzania) vad tyckte du om det, är de nått du kan rekomendera?
Av Trea
22 jan. 2009 16:54
Ja, vi kan verkligen rekommendera Tanzania och Zanzibar! Vi tyckte väldigt mycket om Tanzania! Fantastiskt fina stränder och väldigt skönt klimat! Också många vänliga och trevliga människor, även om man förstås också möter en hel del fattigdom i Afrika. Det är lite svårare att resa runt på egen hand i Afrika än i t.ex. Asien, men också spännande och intressant!

Zanzibar skiljer sig en del från fastlandet i Tanzania. Zanzibar är huvudsakligen muslimskt och kulturen är lite annorlunda. Det bästa är om man får möjlighet att se båda delar!

Har ni några planer på hur er resa kommer se ut?
24 jan. 2009 17:25
Ja, en tanke var nya zeeland (äventyr) - indonesien (Borneo & giliöarna) - thailand (lite sol och bad)... Men var även sugen på att se zanzibar och allt där borta... men blir lite väl lång resa om man tar allt... så lutar mot det förstnämnda... Så kanske något mer land där i trakterna med... något förslag?=)