Äventyra USA, Mexico och boende i något spännande land

29 dec. 2014 22:53
Visningar: 185
Hej där!
Jag är en glad och ansvarsfull tjej som är super sugen på att ge sig ut och resa och bo på någon plats i världen igen. Precis hemkommen från Australien där jag arbetat och rest runt i ett år, och älskade det. Gör för tillfället min andra vintersäsong i Norge.
Jag skulle väldigt gärna vilja uppleva USA och Mexico och resa upp sparpengarna för att sen bo och arbeta i Karibien, Nya Zeeland eller något annat härligt land med kultur för att skaffa sig erfarenhet och roliga minnen.
Vill satsa på att åka iväg någon gång hösten/vintern 2015.

Om någon känner sig sugen på att uppleva precis som jag hör gärna av er till mig :)
Ha det bra! / Frida
30 dec. 2014 21:17
Hej!

Låter som att vi har liknande planer! :)
Jag har lite planer på att åka till USA i december 2015, fira nyår i New York bland annat och sedan åka till mexico. För att sedan kanske bege mig vidare och arbeta någonstans.
Är en glad och social tjej :) gjorde en jorden runt resa i 6 månader nu 2014 och om 2 veckor bär det av till asien.

Hör gärna av dig, skulle vara trevligt att höra lite mer om dina planer :-)
/ Lisette
30 dec. 2014 21:58
Heej!
Ja vad kul :) låter väldigt spännande!
Jag har inte alls funderat så mycket på exakt vart i USA jag vill åka än, kan tänka mig att flyga/resa/bila runt till lite olika platser allt eftersom, men ja New York är ju självklart ett måste.
Roligt att du också rest lite och Asien är ju helt fantastiskt!
Skall du åka dit med vänner eller ensam?
Jag känner att resa är min största passion och jag älskar att träffa nya människor från olika kulturer.
Upplevde väldigt mycket i Australien och jag mår otroligt bra utomlands :)
Jobbar ihop en sparkassa i Norge nu så planerna står öppna!
Vart vill du åka någonstans?
/ Frida :)
30 dec. 2014 22:13
Ja att resa runt och få se nya kulturer, platser och träffa nya härliga människor hela tiden är underbart, älskar det verkligen! Du hade jobbat/bott i australien väl? Helt underbart land verkligen, människorna där är så otroligt snälla och härliga.
Jag ska åka delvis ensam till asien men ska möta upp lite vänner mellan varven som också är där och backpackar :)

Har inte heller riktigt tänkt vart i USA jag vill, bara att jag vill fira nyår i new york. Va i miami, NY och LA tidigare i år och alla ställen va bra så kan tänka mig att resa runt och ta det lite som det kommer, las vegas och san diego hade också varit kul! Mexico har varit en dröm länge.
Vill resa ett tag och sen stanna och jobba någonstans :)
30 dec. 2014 22:25
Jaha va roligt :)!
Skönt att få resa och lära känna folk på egen hand och utvecklas i sig själv, framförallt ta alla beslut själv å göra det precis som man känner för.
Men samtidigt skönt att ha någon att kunna prata med som alltid finns där och delar dina upplevelser :)
Låter som en riktigt bra plan tycker jag!
Vart bor du? Och vad jobbar du med nu?
Lägg till mig på Facebook så är det lättare att uppdatera och prata mer där!
Och ja Cancuuun vill jag till! Snorkla och dyka så Nice!
Frida Rydenskog Helmvee :)