Äventyr sökes

Av Joannah
11 sep. 2014 01:12
Visningar: 186
Hallå!

Jag har precis avslutat ett jobb och är nu alltså fri som fågeln. 26 år gammal och vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor.. Är nu vansinnigt sugen på att sticka iväg någonstans. Jobba, äventyra, njuta livet.
Bort från vardagen och alla s.k "måsten".

Jag är mottaglig för alla möjliga förslag- hit me!
Australien och Nya Zeeland vet jag är fantastiskt efter en lyckad backpacking-tripp för många år sedan. Jag kan absolut åka dit igen - eller varför inte prova något nytt? Jag kan vara borta ett par veckor eller några år.. Så länge jag trivs så stannar jag:)

Skydiving, bungyjump, safari, uppleva olika kulturer och massa andra äventyr - sådant vill jag fylla tiden med. Jag är alltså inte ute efter en enbart sola-och festa-resa.

Någon härligt likasinnad person som är redo att ta världen med storm?
11 sep. 2014 08:30
Vad sägs som USA 2-3v , jag är ledig 20 sept - 12 okt ! Är också 26 år och jag kommer ifrån Linköping . Med vänlig hälsning, Sofia
Av Joannah
11 sep. 2014 13:42
USA lät onekligen som en fin idé, men nu har jag huxflux i princip bestämt mig för att köpa en enkelbiljett till Söderhavet och länder och öar där:) har en del att fixa så åker i början av oktober så som planen ser ut :)
Av Marie84
11 sep. 2014 14:03
Hej!
Några särskilda öar eller länder i Söderhavet du har planerat?
Hade samma plan som dig för ett par veckor sedan då jag skulle hälsa på en kompis på Nya Zeeland..tyvärr visade det sig inte vara riktigt så enkelt eftersom i stort sett alla länder och öar kräver att du kan visa upp en utresebiljett för att få du ska få resa in:/
11 sep. 2014 16:25
Hejsan!
Vi är två 21åriga glada tjejer som precis har köpt 30dagars interrailkort och ska dra iväg ut i Europa och resa runt och leva livet.
Vi har inte bokat några platsbiljetter på tåg satt resan blir rätt spontan även om vi har en del bestämda ställen vi vill åka till.
Vi har rest mycket båda två och har bott i London tillsammans under ett halvår. En av oss har bott i Spanien och läst spanska. Kort sagt - vi är vana att vara på resande fot! ;)
Vi gillar att festa, shoppa och att uppleva saker! Varje dag ska vi uttnyttja till fullo ;)

Vi lämnar Stockholm den 17/9 och kör 2 nätter i Köpenhamn, Köpenhamn lämnar vi 19/9 och drar vidare till Berlin.
Vi tycker det vore fantastiskt roligt att få med oss flera personer eller kanske möta upp någon på vägen? Allt är roligare ju fler man är :)
Våran plan är att dra till Berlin - Amsterdam - Paris - London - Edinburgh - Cardiff - Brighton och sen neråt mot Italien. I italien vill vi stanna i många städer, bland annat Vendedig och Rom.

Känner du dig intresserad och vill dra iväg spontant med oss?
Tveka inte på att höra av dig :)
14 sep. 2014 21:41
Hej Joannah!
Om du inte har hunnit boka biljett till Söderhavet än, så är jag grymt sugen på en sväng om i Centralamerika, dvs. börja i Mexico och ta sig ner mot Panama, men saknar sällskap. Inget är bokat, men har tänkt mig vara bort i ca 1,5-2 månader. Behöver vara tillbaka i Stockholm innan den 8/1. Vad tror du om det?

/Isabelle