Australien/Nya Zeeland jan/feb 2015!

Av Steenen
12 okt. 2014 14:37
Visningar: 177
Hallå! Jag är en tjej på 20 år från Stockholm som nu har siktet inställt på Oceanien i början av nästa år. Förra vintern säsongade jag i österrikiska alperna och efter det känner jag bara ännu mer för att resa och upptäcka världen. Min plan är att börja resan i Cairns för att sedan fortsätta nedåt längs östkusten samt göra några avstickare till bl.a. Alice Springs eller andra häftiga platser i ca 2-3 månader. Efter det är planen att resa runt i Nya Zeeland i drygt 1 månad. I Australien vill jag upptäcka, surfa, festa, lära känna nytt folk och bara ha världens bästa tid och i Nya Zeeland vill jag upptäcka, vandra och såklart även där göra häftiga grejer! Kanske bungyjump eller skidåkning till och med??

Problemet är ju dock att jag inte har någon att göra allt detta med. De flesta av mina vänner har börjat eller ska börja plugga eller så har dem ingen äventyrslust till att backpacka tyvärr... En möjlighet är ju att resa själv och det skulle jag kunna tänka mig, men det hade ju varit så mycket roligare ifall jag hade någon att dela denna fantastiska resa med!

Så om du känner att mina resplaner är liknande med dina och om du är en glad och rolig kille eller tjej som vill resa med mig så tveka inte på att höra av dig! Jag kan självklart ändra mina planer på vissa punkter också om det är något ställe du verkligen inte vill missa!

Skriv här eller pm:a på fb - Linnea Steen.

Ha de bäst så länge!
Av Kkajsa
17 okt. 2014 20:53
Hejsan!
Jag är också en tjej på 20 som vill iväg på äventyr igen. Var i Syd Afrika i våras och volontärarbetade och sedan i grekland och reste runt efter sommaren i 2 veckor och känner bara lusten för att ge mig ut igen. Planen var från början att jag och en kompis skulle åka till Syd Amerika och resa runt i några månader men när hon sedan kom in på universitet nu i höst, blev jag en ensam resenär. Har tänkt om lite och fått endel input från vänner som rest i Australien och det verkar ju vara ett ställe där man bara måste besöka! Har inte kollat upp så mycket gällande specifika resmål, så är öppen på förslag.
Jag är en sprallig tjej som älskar äventyr. Jag har dykarcetifikat så hade varit kul att ta sig en sväng under vattnet. Hemma seglar jag en massa på somrarna vilket jag älskar, så att vara ute och hitta på saker är super nice. Som person skulle jag säga att jag är en enkel människa, öppen för allt och har inte svårt för att prata med nya människor.
Jag hade väl tänkt mig att kanske åka runt den mitten av januari eller något så hinner jag få ihop lite mer pengar, tycker alltid det är svårt att beräkna hur mycket man behöver ha med sig.

Hör grna av dig om det låter intressant!
ha det toppen!