Australien November 2013

11 aug. 2013 19:45
Visningar: 113
Tjena! Jimmy här. Kille på 24 år som har haft tanken att fara till Australien många år. Men nu känns det som att jag måste ta tag i det hela och sticka dit.

Har planer på att åka till Australien i början av november. Tanken är att vara borta 1 år. Jobba och resa runt för att uppleva och se så mycket som möjligt. Är inte så sugen på att "bosätta sig" i en större stad., vill som sagt åka runt och uppleva Australien. Jobba på farm, fruktplockning m.m...
Vill såklart också ta en sväng över till Nya Zeeland och se vad det landet har att erbjuda.
Just nu ser det ut som jag får resa själv. Men det hade varit roligt med lite sällskap.
Så om någon är sugen på att haka på så vore ju det toppen!

Mvh Jimmy
12 aug. 2013 10:36
Hej!
Har själv haft planer på Australien och nya Zealand och nu ser det ut som att det skulle passa att åka iväg i höst :)
Har inte planerat riktigt hur länge jag vill vara borta, beror helt på hur länge pengarna räcker. Men att åka runt och jobba på lite olika ställen låter inte helt fel!
Har du bokat resa än?

//Emma
12 aug. 2013 16:41
Vad härligt att höra. Själv blir det som sagt 1 år för mig, till att börja med. Får se om man kan få förlängt visum efter det så kanske man stannar längre.
Jo men jobba känns som man måste göra så man får in lite mer i reskassan.
Nej, jag har inte hunnit beställa resan ännu. Håller fortfarande på kolla runt lite och se vart man kan få bästa priserna. :)