Australien någon?

23 dec. 2011 08:44
Visningar: 408
Hejsan

Jag drar till Australien i februari. Är det fler som drar då? Och vilket datum drar ni?

Mvh Camilla
Av Aerozex
24 dec. 2011 05:01
Helloj!
Jag ska också dra till Aussie i februari, har inte bokat flyg ännu, men ska ner o ha de allmänt gött och uppleva!, förmodligen blir det på ett work and holiday visum.
Är en klockren tid att åka ner och brukar vara många som åker ner eller redan är där nere då.

Ha d!
24 dec. 2011 08:30
Ja okej, det är ju bäst att dra på ett work and travel om man som sagt vill uppleva. Finns fler öppna dörrar då. Vad roligt. Hör av dig om när du bokat kanske vi ses:)
4 jan. 2012 00:20
Hallåååå
Jag åker ner i mitten på mars, åker till sydney då. Vart kommer du befinna dig?
4 jan. 2012 10:14
Citerat från carolineg:
Hallåååå
Jag åker ner i mitten på mars, åker till sydney då. Vart kommer du befinna dig?
Hej :) antagligen är jag kvar i Sydney då. Har inga planer och ska försöka skaffa ett jobb i början så jag kan dröja ut resan och göra spännande saker under tiden lite då och då :)
Av Marcust
4 jan. 2012 22:03
Landar i Melbourne 11 Mars och ska resa runt i 6veckor innan jag
åker hem igen från Sydney. Vore kul att möta upp någon/någonstans och få tips och råd eller någon att resa med en bit.
/Marcus
4 jan. 2012 23:04
Okej va kul :) Men då har du vanan inne tills jag kommer ner, då har jag någon att fråga om det skulle krisa. Va roligt att du ska börja med att jobba, hoppas du hittar en lägenhet också. Men du har inte bokat en hemresa va? Såg att det bara kostade 8000:- tur och retur när man kan boka om den tills visumet går ut. Funderar på att göra det.
Den som vill ses på en fika eller lite barhäng i australien den 22a mars, säg till! Jag heter Caroline Gustavson på fb. Det här kommer bli GRYMT. Marcus vi ses!
4 jan. 2012 23:22
Ja lätt säg till när ni är i Sydney så ses vi allihoppa! Och 8000:- kr? vad billigt. Men är det från Australien och hem och tillbaka till Australien eller är det Arlanda-sydney-arlanda?

Ja lägg till mig med om ni vill . Camilla Skancke heter jag på FB!! ;)
5 jan. 2012 20:48
Det är arlanda - sydney - arlanda. Men vet inte hur jag ska göra. Man kanske kan offra 2000 kr för en hemresa om det går bra med jobb och grejer. Vuilket datum landar du i sydney? Vilket hostel bor du i?
5 jan. 2012 20:55
Jag landar i Sydney onsdagen den 15 februari ca 09.45 tror jag det stod. Åker från arlanda 18.50 måndagen den 13 februari. Kommer bli en lång flygtur. När hade du tänkt åka ner sa du?
8 jan. 2012 00:27
Okej! Ja det är en lång resa. Vart åker du ifrån? Jag åker den 20e mars landar den 22a 7.40 på morgonen. Har du tagit startpaket eller liknande? Ska bli då sjukt skönt att få åka iväg, slappna av, ligga på stranden och sola. Shit va skönt.
Av Simoone
8 jan. 2012 00:45
Hej hej!

Jag har en biljett så jag är i melbourne den 3 feb, hade vart kul med resesällskap : )
8 jan. 2012 09:35
Citerat från simoone:
Hej hej!

Jag har en biljett så jag är i melbourne den 3 feb, hade vart kul med resesällskap : )
Ja jag är i sydney den 15 feb. Åker du förbi sydney eller befinner dig där så säg till. Jag kommer befinna mig där ett bra tag tror jag. Men vi får försöka fixa en typ Svenne träff därnere allihoppa:D

Caroline :
Okej! Ja det är en lång resa. Vart åker du ifrån? Jag åker den 20e mars landar den 22a 7.40 på morgonen. Har du tagit startpaket eller liknande? Ska bli då sjukt skönt att få åka iväg, slappna av, ligga på stranden och sola. Shit va skönt.

Jag åker från Arlanda. Jag åker med Work and travels basic paket. Ja ska bli sjukt skönt att få komma iväg och bara ha möjligheten att få gå till stranden och slappa, annan miljö och bara få klara sig själv. Det är nice!
Av Marcust
8 jan. 2012 11:33
En tråd som börjar ta fart med flera resenärer, härligt!
Ska försöka hålla koll så man kan mötas upp någonstans.
/ Marcus Tiainen
8 jan. 2012 20:43
Ja håll koll och säg ifrån om ni alla som läser det här är i Australien i sydney den 15 februari då anländer jag nämligen på Sydneys flygplats:D
Av Sannaas
13 jan. 2012 00:45
Hello! jag kör samma grej som dig landar dock den 16e feb! vore kul o mötas upp?
13 jan. 2012 01:47
Citerat från sannaas:
Hello! jag kör samma grej som dig landar dock den 16e feb! vore kul o mötas upp?
Ja klart vi ska mötas upp! hur länge blir du i Australien?
Av Sannaas
13 jan. 2012 08:29
Har hembiljett 20 dec, så förhoppningsvis tills dess!! Du kan väl adda mig på facebook (sanna nannstedt)
13 jan. 2012 09:24
Det är bra:D jag har hembiljett den 29 nov. Mitt mål är att uppleva nyår i Sydney:) Har du tänkt att resa runt eller ta och hitta jobb och tänka på resandet lite senare?
Av Sannaas
13 jan. 2012 10:26
hade absolut tänkt o jobba! om jag tröttnar på sydney efter ett par månader tänkte jag kolla melbourne, har hört att de ska vara kul där med! och beroende på hur mycket pengar jag har kvar de sista månaderna vill jag gärna resa runt, skulle va sjukt kul att åka över till nya zeeland och bali! dudå??
13 jan. 2012 11:59
Citerat från sannaas:
hade absolut tänkt o jobba! om jag tröttnar på sydney efter ett par månader tänkte jag kolla melbourne, har hört att de ska vara kul där med! och beroende på hur mycket pengar jag har kvar de sista månaderna vill jag gärna resa runt, skulle va sjukt kul att åka över till nya zeeland och bali! dudå??
Ja jag är inne på samma planer. Hade tänkt att jobba och dröja ut resekassan så man inte behöver få panik över att pengarna tar slut och måste åka hem. Sedan hade jag tänkt att flytta på mig när jag antingen tröttnar eller inte trivs östkusten upp. Nya zeeland är något jag vill besöka både för landet och för att Les Mills träningsprogram kommer därifrån och ville checka läget lite där det spelar in det osv. Om du undrar varför just det så är jag eller var instruktör i ett av deras pass. :D
Av Sannaas
13 jan. 2012 12:53
Ja precis!!! Men fan vad kul då! Då ses vi i Sydney om 5 veckor! Men vi hörs på fb innan :)
14 jan. 2012 19:37
Jajamen det gör vi. det blir nice! shiit det är ju snart och jag fick resefeber idag haha! mindre än en månad kvar. igår fredag den 13 var det exakt 1 månad kvar!
20 jan. 2012 04:23
TJENA RESENÄRER!
Jag befinner mig i usrfers paradise just nu, ska snart bege mig ner mot Melbourne. någon som vill mötas upp för en kaffe/ en drink nån gång kanske? :D
20 jan. 2012 11:03
åh nice att du redan är där. ja självklart vill vi iallafall jag mötas upp. ska du upp mot sydney sen eller hur långe stannar du i melbourn?