Australien Mars 2014

Av Laajsa
12 sep. 2013 20:12
Visningar: 230
Hejhej! Jag är en tjej på 21 år som har tänkt mig ner till Australien i Februari/Mars nästa år. Glad i att både jobba hårt och festa! Tänkte stanna i ca 3mån eller tills pengarna tar slut :-) någon som är där vid detta tillfälle eller tänkt att dra denna tiden på året? Är det bäst att dra på egen hand eller genom företag som.tex goxplore, kilroy etc?
Tacksam för svar:)
Av Nbork
17 sep. 2013 07:10
Hej ! Jag och en kompis kommer vara där nere runt februari/mars men första gången vi är där så vi har inte riktigt planerat hur vi ska göra om vi ska köpa bil eller åka buss runt :)
Av Lojs_e
17 sep. 2013 17:40
Hejsan! :)
Jag har tänkt att åka jorden runt nästa år typ i mars/april och då kanske starta i australien och vara där någon månad vore ju super skoj att ha någon att starta resan med hör gärna av dig om du är intresserad av en reskompis i början av din resa! :)
Av Laajsa
17 sep. 2013 18:01
Nbork, ska ni "bara" åka runt eller jobba också? :) känns liiite lättare om.man har någon å möta upp när man kommer ner i början! Då en annan har trista kompisar;)
Lojs_e, ja absolut! April är ja förhoppningsvis redan där dock :-) reser du jorden runt själv?
Av Lojs_e
17 sep. 2013 19:37
Jag förstår! men som du skrev tidigare så kan det vara kul att ha någon att möta upp! när man kommer! :)
Jaa än så länge är tanken att åka själv då jag också bara har kompisar som börjat plugga och inte har råd att resa men jag vill göra det innan jag börjar plugga ;)
Du kan kanske lägga till mig på facebook så kan vi höras mera? :) Louise Beatrice Eriksson ;D
Av Nbork
18 sep. 2013 05:44
Vi har väl tänkt att är pengarna slut så får man hitta något jobb , min syrra och hennes kompis ska till Melbourne och jobba där i ca 1 år. :)
Av Nbork
18 sep. 2013 06:17
Vi har funderingar på det jobba ihop mer slantar och vara borta längre :) , syrran och hennes kompis ska jobba ca 1 år i Melbourne. Första stora resan för oss så vi tar allt som det kommer :)
Av Laajsa
18 sep. 2013 21:58
Va ä eran budget då?:-) undrar lite på hur länge till man måste jobba för å ha råd att softa runt ett tag:) va kul, va har dom fått för jobb där? Husbil vore jävlit Nice men de är väl dyrt som fan :(
Lägger till dig Louise!
Av Nbork
18 sep. 2013 22:30
Vi har suttit en budget på 20tusen i månaden vi ska vara borta minst 6 månader, men får man ett schysst jobb så har jag inget för att stanna kvar. Svårt att veta allt när det är första gången. Sjukt kul ska det bli iaf :)
Av Laajsa
30 sep. 2013 17:10
Ja men eller hur :-) funderade på den där greyhound bussen, va relativt billigt och man kunde hoppa av och på när man ville och dom km man inte använde på kortet kunde man lösa in som en natt på hostel osv :-)
Av A_marie
4 okt. 2013 11:23
Hej hej! Jag är en social tjej på 22 år som tänkt åka till Australien i Februari (kan även tänka mig åka i Mars) nästa år. Jag hade också tänkt stanna i några månader eller tills pengarna tar slut :). Jag va sugen på att åka först till Sydney, men är flexibel! Jag skulle tycka det va kul att ha en reskompis så lägg till mig på fb om du vill prata mer! :) https://www.facebook.com/marie.andersson.1466