Australien hösten 2012

19 mars 2012 13:14
Visningar: 484
Hejsan!

Har planer på att bege mig till Australien i höst, stannar på obestämd tid men ett par månader minst. Söker här en resekompis som är inne på något liknande.

Jag beskrivs som en glad och spontan tjej som inte drar mig för en tuff utmaning! Glad och framåt, gillar att upptäcka och prova på. Ser resan som lite blandad, mest att resa runt och leva livet, festa, sola och bada.. lära sig surfa vore kul :D Och stannar jag en längre tid så varför inte jobba?

Känner du igen dig och tror vi vore en bra match så skriva gärna! :) Obs! Är inte intresserad utav några ragg så bespara mig det. Annars e du välkommen att skriva några rader om dig själv och dina planer :)

MVH
Jill
19 mars 2012 20:04
Hej!
Jag har också planer för att bege mig till Australien, fick faktiskt veta idag att jag fått visum, och söker även här en resekompis. Jag har inte bestämt mig för några specifika platser än men det lutar i alla fall att börja i Sydney och se vad som händer efter det. Jag har ett WorkingHolidayVisa så att stanna där och jobba skulle ju absolut vara ett alternativ! Har nog tänkt boka en enkelbiljett för vem vet, kanske blir kär i landet. :)

Jag ser mig själv som en väldigt snäll, öppen och rolig tjej som verkligen vill åka iväg för att göra något annorlunda. Har jobbat som servitris/ i baren under flera år nu och känner att det är dags att stå på den andra sidan av bardisken ett tag :)

MVH
Sofia
21 mars 2012 09:44
Hej Sofia,

Vad trevligt och vad roligt att du fått visum, ett steg närmre Australien då! :)

Jag känner samma faktiskt, att få börja i Sydney och sen ta sig vidare, dock låter östkusten mer som min grej då jag förstått att det är lite mer fart och fläkt där. Sen som du skriver, är en enkelbiljett ett bra val, då har man inget att tänka på utan stannar och lever efter smak och tycke! :) Har en känsla utav att man blir kvar ett tag!

Är det så att du vill jobba under hela/stora delar av din vistelse eller resa runt mycket? Kanske resa, stanna och jobba, resa vidare, stanna o jobba osv? Vore kul o veta hur du ser på hela resan, hur länge du vill stanna, vad du skulle vilja lära dig, göra för något osv :)
Av Rigio
25 mars 2012 22:53
Hej Jill, ska åka ner i Aug/Sept och kommer också stanna på obestämd tid :) Minst 6 månader, mest bara för att se och uppleva så mycket som möjligt (kanske drar en liten backpack till NZ också ) :)

Ser ut som om jag kommer åka ner själv, men en reskompis kan ju vara trevligt ett tag? (är ju ändå en lång resa ner :) )

MVH
Jens
31 mars 2012 10:20
Hej
Ska ut och tågluffa nu en månad i europa först i sommar men sen är mina planer att åka ner till australien på work&travel visum och stanna upp mot ett år, vill va ifrån sverige ett tag, så först tänk söka jobb och lära känna lite folk som bor i landet och sen så småningom resa runt. Hade vart kul om man kunde träffa lite folk härifrån innan och planera resa med oxå :)
3 apr. 2012 14:00
Hej Jill

låter lite som att vi har samma planer, jag har fått visum men nu är jag bara inne i att få ihop dom sista pengarna för att kunna starta min resa, jag kommer att boka en enkel biljett ner och sen så har jag planerat att stanna ca ett år kan bli mer eller mindre.

jag tar det mest som det kommer. jag hade tänkt att åka när jag har ungefär 30000 i fick pengar bara så man vet att man klarar sig och kan ha lite kul först sen kommer jag nog att jobba lite för att kunna fortsätta min resa, jag vill se hela australien det är lite av ett mål.

jag hade en superbra plan på att börja i sydney så man kan fixa alla taxnumbers och banknummer och sånt men eftersom det ser ut som att resan bli framflyttat en månad till mitten av juni så är det ju så kallt där så brisbane hade jag tänkt mig då, sen arbeta mig uppåt under dom kalla månaderna :)

annars så är jag en tjej som aldrig tackar nej till lite tokiga äventyr :)

mhv /nadine
16 apr. 2012 11:50
Hejhej!

Kul att få lite respons och att så många svenskar har planer på Australien! :)

Ju fler, dessdå roligare såklart! :D När planerar ni att dra? Jag är inte så petig med vilken månad men tidigast september/oktober för, som ni skriver, vill man ju gärna ha med sig lite slantar!

Jag är väldigt impulsiv och spontan, köpa en bil och resa runt i vore ju hur kul som helst! Köra roadtrip genom australien lixom ;) Stanna på lite olika ställen, kanske jobba någon månad, och sen gasa vidare!

Dags att börja söka visum och kika biljetter snart va? :)
Av Rigio
22 apr. 2012 17:11
Jag hade tänkt åka i slutet på Aug / början på Sept! Roligt att du nämnde det med bilen, för har varit inne på det spåret jag också!

Tänkte dra en roadtripp från Cairns ->Brisbane->Newcastle->Sydney->Melbourne :D Och sen har jag varit lite sugen på kanske dra iväg på ett litet äventyr till Tasmanien och/eller Nya Zeeland!! Se va som händer liksom :)

Ja visum bör man nog göra snart, men vart fixar man det smidigast? :)