Australien Februari -15, 3 mån

Av Carro31
7 okt. 2014 20:14
Visningar: 146
Hej!

Jag är 21 år och söker en reskompis till Australien och eventuellt Nya Zeeland. Satsar på att åka i början av Februari 2015 och har tänkt vara borta i närmare 3 månader.

Jag är en glad och spontan tjej som älskar äventyr. Har tidigare rest runt i Asien och har fått mersmak för att dyka, så kommer förhoppningsvis bli en del av det. Har också surfat lite innan och tycker det är kul!

Söker en reskompis som är aktiv och vill hitta på saker, men som också kan spendera en dag på stranden. Tycker det eventuellt hade varit kul att hyra en van/husbil att åka runt i då jag fått tips om detta, men är öppen för förslag!

Om ni är intresserade av att resa tillsammans med mig, antingen hela rutten eller en bit av den så hör gärna av dig! Antingen här eller på facebook, mitt namn är Carolina Crisp.
Av Kkajsa
17 okt. 2014 21:02
Hallojsan!
Jag är en tjej på 20 år som vill bort från Sverige och ut på äventyr.
Min resekompis hoppade av efter hon fick reda på att hon kom inpå universitet nu i höst. Har börjat titta på Australien som resmål då planen från början var Syd Amerika, men det låter ju som ett underbart land!! :D
I våras var jag i Syd Afrika och vonoltäarbetade och nu efter sommaren var jag och båtluffade i Grekland under 2 veckor. Har kommit och älska backpacking livet och bara leva för dagen. Jag vill upptäcka så mycket som möjligt och ha en underbar tid. Nya Zeeland låter ju som ett land man också bara måste besöka om man ändå är så långt borta. Har inte gjort upp någon specifik rutt jag vill åka för är inte så insatt än, men än så länge låter allt intressant och skoj!
Jag har själv även dykarcetifikat och ska iväg i november på en dykarresa s¨hade varit toppen om man kom under vattnet på det viset också! Skulle säga att jag är en enkel människa att resa med, öppen för allt och vill bara leva för nuet och älska livet.
Va tycks?
Ha det toppen!