Att bo på Malta

Av Ali
20 juni 2011 16:04
Visningar: 3143
Är det någon som har bott, eller kanske bor på Malta?
Jag tar tacksam emot alla tips. Tex var är bäst att bo / var ska man undvika att bo. Bra tips på länkar att hitta boende, gärna direkt från ägare.
Länkar på bra jobbsidor m.m.
Vill du dela dina kunskaper om malta så tar jag tacksamt emot all info.

Vänligen Anne-Li
20 juni 2011 17:08
Hej
Har besökt Malta några gånger och åker gärna tillbaka. Vad som är bäst är en smaksak men att ex. bo i Sliema - några kilometer från Valetta är utmärkt - välj vilket hotell som helst ingen större skillnad - maten är bra till rimliga priser. Man har ett väl utvecklat bussnät och dessutom kan man göra båtutflykter till öarna Gozo och Gomina. Överallt känner man gästfriheten och därmed blir det bra service. Hoppas Din vistelse blir bra. Gör några sökningar på nätet så hitter Du äckert något som passar.
Av Ali
23 juni 2011 20:17
Hej!

Tusen tack för ditt svar! Låter härligt med gäsfriehet och och båtuflykt. jag hade faktist i tanken att bo utanför Valletta, men någonstans närhet, och nu bekräftar du min tanke!
Vill passa på att önska dej en härlig midsommar!
24 aug. 2011 22:48
Hej!

Jag flyttar ner till Malta den 1 februari 2012 och åker ner nu i september för att ta nsäta steg i min dykutbildning. Jag kommer senare att arbeta heltid som dykinstruktör.

På Malta finns det många jobb om man inte är kräsen. Turism = jobb :)

Jag ÄLSKAR Bugibba då det är där jag har spenderat mina somrar, men Sliema och Valetta är ocså fina ställen.

sql.com.mt en bra fastighetsmäklare som har både hyres och köpeslägenheter.

Jobb är lättare att fixa på plats faktiskt eller på några av de maltesiska tidningarna online.

Vad är det för jobb du är ute efter?

Mvh
Camilla