Återbetalning vart är den?
Måndag
Ethöll mejl i höstas om att min avbokning var på G!! Och sedan då.
Skulle åkt 200919 hem från Frankrike/ Nice via Paris, med tanke på omständigheterna så kändes det bäst att avboka men som sagt var är pengarna?
Att ringa är inget alternativ då jag är Döv, 7 år idag & dey har jäklar mig tagit långt att komma så här långt eftet även legat 3 v i november m Covid...,,,
Bookingnr: 4906694705
Flyg A 7713
Vänligen, B Strid 😷🥲
Ethöll mejl i höstas om att min avbokning var på G!! Och sedan då.
Skulle åkt 200919 hem från Frankrike/ Nice via Paris, med tanke på omständigheterna så kändes det bäst att avboka men som sagt var är pengarna?
Att ringa är inget alternativ då jag är Döv, 7 år idag & dey har jäklar mig tagit långt att komma så här långt eftet även legat 3 v i november m Covid...,,,
Bookingnr: 4906694705
Flyg A 7713
Vänligen, B Strid 😷🥲
Skriv till Air France kundservice, jag fick mina pengar efter nån vecka efter jag avbokat.
Om du köpt biljetten hos resebyrå kan det ta länge tid eftersom det är de som begär pengarna av flygbolaget.
Om du köpt biljetten hos resebyrå kan det ta länge tid eftersom det är de som begär pengarna av flygbolaget.
Hej,
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Citerat från Lallarebecca:
Hej,
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Har du fått tillbaka dina pengar?Hej,
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Har precis avbokat en resa via Supersavertravel och väntar på svar.
Citerat från El_gringo:
Har precis avbokat en resa via Supersavertravel och väntar på svar.
Nej, inga pengar och inget svar från kundtjänst heller. Ärligt talat tror jag inte att jag kommer se några heller, särskilt då SAS som var flygbolaget har betalat tillbaks pengarna till Supersavertravel redan i somras. Kommer aldrig mer anlita Supersavertravel.
Citerat från Lallarebecca:
Hej,
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Har du fått tillbaka dina pengar?Hej,
Det ser ut som att du har bokat via en resebyrå på bokningsnumret, och det innebär dessvärre att det blir svårare att få tillbaks pengarna.
Jag har själv kämpat med ett liknande ärende hos Supersavertravel sedan i April - inget händer, och jag börjar befara att mina pengar är förlorade.
Air France betalar tillbaks inom ett par dagar - har funkat på alla mina inställda bokningar sedan Covid-19s utbrott.
Lycka till!
Har precis avbokat en resa via Supersavertravel och väntar på svar.
Fy fan så risigt.
Jag beklagar verkligen. De säger att de har svensktalande kundtjänst på vardagar, dagtid men när jag ringde de fick jag prata med en knappt engelsktalande person som frågade om jag ville att de skulle boka om resan eller om jag ville ha en återbetalning.
Vilka alternativ finns för ombokning då, undrade jag.
Inga, fick jag till svar.
Ja då finns det väl inget alternativ till återbetalning?
Jag sa att jag behövde en snabb återbetalning då vår tänkta resa med div andra bokningar, t.ex hyrbilar och boende är inom 2 månader och jag då skulle behöva boka en ny resa de datumet.
Fick till svar att de skulle återkoppla när de fått svar från flygbolaget.
Så då ser det mörkt ut med andra ord då.
Jag kommer aldrig heller använd de igen.
Kan du inte gå vidare med detta?
Jag beklagar verkligen. De säger att de har svensktalande kundtjänst på vardagar, dagtid men när jag ringde de fick jag prata med en knappt engelsktalande person som frågade om jag ville att de skulle boka om resan eller om jag ville ha en återbetalning.
Vilka alternativ finns för ombokning då, undrade jag.
Inga, fick jag till svar.
Ja då finns det väl inget alternativ till återbetalning?
Jag sa att jag behövde en snabb återbetalning då vår tänkta resa med div andra bokningar, t.ex hyrbilar och boende är inom 2 månader och jag då skulle behöva boka en ny resa de datumet.
Fick till svar att de skulle återkoppla när de fått svar från flygbolaget.
Så då ser det mörkt ut med andra ord då.
Jag kommer aldrig heller använd de igen.
Kan du inte gå vidare med detta?
Ja, supertrist!
Jag ska anmäla till ARN om jag bara orkar, även om jag inte tror att det hjälper mig personligen så kanske det hjälper någon annan om bolaget får lite press på sig.
Hoppas det löser sig för dig!
Jag ska anmäla till ARN om jag bara orkar, även om jag inte tror att det hjälper mig personligen så kanske det hjälper någon annan om bolaget får lite press på sig.
Hoppas det löser sig för dig!
Hallå!
Det finns ett antal Privata företag att finna på Internet, som har som yrke att hjälpa människor som fajtas med researrangörer av olika slag.
Löser man problemen och ni får pengar tillbaka, så kostar det mellan 15 - 30 %, vanligtvis, blir problemet inte löst, är det ingen avgift. Sök via "Flyghjälp" så finns flera förslag på dessa ombud...
Det finns ett antal Privata företag att finna på Internet, som har som yrke att hjälpa människor som fajtas med researrangörer av olika slag.
Löser man problemen och ni får pengar tillbaka, så kostar det mellan 15 - 30 %, vanligtvis, blir problemet inte löst, är det ingen avgift. Sök via "Flyghjälp" så finns flera förslag på dessa ombud...
Hej, om du har betalat biljetten med ett kreditkort så kan du kontakta kreditkortsutgivaren för hjälp, läs mer hos konsumentverket: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/2306635/hur-gor-jag-for-att-fa-tillbaka-mina-pengar-fran-flygbolaget
Citerat från Elcanario93:
Hallå!
Det finns ett antal Privata företag att finna på Internet, som har som yrke att hjälpa människor som fajtas med researrangörer av olika slag.
Löser man problemen och ni får pengar tillbaka, så kostar det mellan 15 - 30 %, vanligtvis, blir problemet inte löst, är det ingen avgift. Sök via "Flyghjälp" så finns flera förslag på dessa ombud...
Ok. Tack för tipset. Ska kollas upp.
Hallå!
Det finns ett antal Privata företag att finna på Internet, som har som yrke att hjälpa människor som fajtas med researrangörer av olika slag.
Löser man problemen och ni får pengar tillbaka, så kostar det mellan 15 - 30 %, vanligtvis, blir problemet inte löst, är det ingen avgift. Sök via "Flyghjälp" så finns flera förslag på dessa ombud...
Citerat från Lallarebecca:
Ja, supertrist!
Jag ska anmäla till ARN om jag bara orkar, även om jag inte tror att det hjälper mig personligen så kanske det hjälper någon annan om bolaget får lite press på sig.
Hoppas det löser sig för dig!
Så kommer jag göra också. De ska inte slippa undan med blåsningar. Ja, supertrist!
Jag ska anmäla till ARN om jag bara orkar, även om jag inte tror att det hjälper mig personligen så kanske det hjälper någon annan om bolaget får lite press på sig.
Hoppas det löser sig för dig!
Trodde de var en seriös/större byrå då de varit inblandade flera ggr tidigare då jag bokat flyg. Då har dock flygen gått som de skulle...
Citerat från Mirreli:
Hej, om du har betalat biljetten med ett kreditkort så kan du kontakta kreditkortsutgivaren för hjälp, läs mer hos konsumentverket: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/2306635/hur-gor-jag-for-att-fa-tillbaka-mina-pengar-fran-flygbolaget
Tack så mycket. Intressant.
Hej, om du har betalat biljetten med ett kreditkort så kan du kontakta kreditkortsutgivaren för hjälp, läs mer hos konsumentverket: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/2306635/hur-gor-jag-for-att-fa-tillbaka-mina-pengar-fran-flygbolaget