Malaysia
Stina851014,
23 nov. 2019
Updaterad av Erik777
för 5 år sedan
Vi kommer åka till Malaysia 1 månad i Februari. Vi ska resa runt i landet så vi kommer att få sol och bad och även massa aktiviteter för mitt barn.
Vad har ni för tips på ställen? Billigt Boende? Dom kritvita stränderna? KL till Legoland?
Vi kommer även ta båten över till Ko Lipe men där har jag ...
Thailand
Tereba,
18 nov. 2018
Updaterad av Vronkan
för 6 år sedan
Hej!
Jag och min lilla familj ska åka till Thailand i slutet av januari för en delad föräldra ledighet innan jag börjar att jobba igen. Vi flyger till Krabi och tänkte där efter spendera 3 veckor på Koh Lanta. Först hade vi höga visioner om att ta oss vidare till Malaysia (men många verkar ...
Sri Lanka
Vic2riaaa,
7 feb. 2017
Updaterad av Vic2riaaa
för 6 år sedan
Hej åker till Sri Lanka feb/mars ca 17dagar. En lös resrutt är tänkt: negombo, Adams peak, uda walawe park, unawattura, hikkaduwa, colombo. ..
Tips på hotell omkring Adams peak och uda walawe med pool?
Tips på snorklings byrå i unawattura o hikkaduwa och hotelltips? Gärna bungalow
Andra ...
Vietnam
Jonnamli,
25 sep. 2016
Updaterad av Shsvensson
för 7 år sedan
Hej!
Vi planerar tre veckors semester i Vietnam, och har efter lite läsning här på forumet tänkt besöka Ho Chi Minh, Puh Quoc och Mekongdeltat.
Vi reser med vår, då, 1,5-åring i januari/februari 2017 och skulle gärna vilja ha alla tips och råd man kan tänkas behöva inför resan!
Särskilda ...
Thailand
Linda_ang,
2 okt. 2014
Updaterad av Backpackerabbe
för 9 år sedan
Ja som topic låter.
Är 1500SEK i genomsnitt per dag en "fungerande" budget. Vi kommer göra några båtturer,åka nån skoter, en elefant hiking, äta både thai och västerländskt.
Vi landar på Samui och tänker åka till Pangang och Tao och va några nätter där. Ev åka till Krabi om vädret är kasst ...
Thailand
Linda_ang,
1 mars 2014
Updaterad av Lillaannaj
för 10 år sedan
Vi ska till Thailand och vara borta i 22 dagar.
Vi kommer bo på hotel/bungalows för runt 400-600 SEK per natt.
Vår plan är att åka till Phuket och åka runt lite där ev upp till Khao Lak också. Ta oss ut till Kao Lanta tänkte vi också.
Om vi inte skulle göra ovan nämnda rutt,
Vart skulle ...