Arg på ryanair

Av Ale_74
19 feb. 2013 09:13
Visningar: 1615
nu är vi riktigt arga på ryanair

Jag har åkt med dom flera gånger ... och tänka boka resa till Bryssel (chareloi) 5 april.. bokade resan som vanligt men efter att ha fyllt i alla rutor kom aldrig ngt mail som bekräftelse. synd att jag inte skrev ut det då.

Väntade dagar men inget mail kom. Konstigt tänkte jag! Blrev väl ingen resa och får göra om det
men tror ni inte att pengarna drogs från kontot ialla fall ?!
Inte lite fult ?! Att ta betalt när ingen resa blev av.
Helt omöjligt att hitta en enda email adress på deras hemsida? Ett faxnummer hittar man +33 var går det ? Ngt telefonnummer hittar man ej heller isf ett utlands nummer ? Talade med swedbank som säger kontakta ryanair. Jo lycka till ! Får väl försöka häva/stoppa kontotransaktionen,
Kollade igår och alla resor bokads har dragsp rätt belopp utom denna,,

Visst skäms man för dom!
19 feb. 2013 09:38
Något svårt att förstå allt Du skriver men har Du kollat så att bokningen inte finns? Har de tagit betalt utan att bokningen finns? Har Du bokat samma en gång till och betalt för båda?
Var hittar Du numret på +33 (Frankrike)? +353 är Irland.

Du kan ju enkelt kolla bokningen här. https://www.bookryanair.com/SkySales/Booking.aspx?culture=sv-se&lc=se-se#ManageBooking

En bra rutin är att alltid skriva ner bokningsnummer mm. innan man stänger hemsidan man bokat på eller väntar med att stänga tills man fått ett mejl, händer ju ibland att inget bekräftelsemejl dyker upp. (Nu menar jag inte specifikt på Ryan då vi aldrig flyger med dem)
Av Ale_74
19 feb. 2013 09:52
Klart jag kollat att bokningen ej finns,,, borde noterat bokningsnummer men det behövs ju aldrig annars

Men pengar har dragigt ialla fall, tom mer än jag betalde för resan !!!!
!
Mkt fult ?! Att dom trog mer pengar än vad resna kostade ens

tog mej tid att kolla på deras sida om alla mina bokningar.. inte var den med heller ?!
19 feb. 2013 10:10
Hittade detta nummer 0900 100 0550 som ska funka. Man får prata engelska och det kostar 4 kr per minut men det kanske det kan vara värt. Borde ju inte ta så lång tid att förklara och reda ut.

Sedan att man stänger ner sidan innan man fått en bokningsbekräftelse via mail när det gäller bokningar överhuvudtaget (inte bara Ryanair) kanske inte är det smartaste. Tror inte att Ryanair har gjort något fel. Det kan ju vara många orsaker till att mailet inte kom fram. Felstavning eller tekniskt fel exempelvis.

Tips: Klicka alltid på SKRIV UT när man gjort bokningen och välj att spara den som en pdf på datorn så slipper man tänka på att få ett bekräftelsemail.
Av Ale_74
19 feb. 2013 10:23
Sitter och bokar resor på jobbet har ingen skrivare :=)
men visst en lärdom. att ta fasta på.
19 feb. 2013 10:26
Som sagt. Man behöver ingen skrivare. Välj bara att spara utskriften som pdf så sparas det på datorn.
19 feb. 2013 10:29
Citerat från ale_74:
Klart jag kollat att bokningen ej finns,,, borde noterat bokningsnummer men det behövs ju aldrig annars

Men pengar har dragigt ialla fall, tom mer än jag betalde för resan !!!!
!
Mkt fult ?! Att dom trog mer pengar än vad resna kostade ens

tog mej tid att kolla på deras sida om alla mina bokningar.. inte var den med heller ?!
Det är väl inte så klart och bokningsnumret ska man alltid anteckna! Det behövs dessutom uppenbarligen ibland.....

Lycka till i alla fall!
Av Ale_74
19 feb. 2013 10:39
Minst sagt !
ryanair är billiga . därför åker man med dom ;)
Av Ale_74
19 feb. 2013 13:08
kan man ringa det nummret med skype?
Av Ale_74
19 feb. 2013 14:26
extra dumt nog så bokade jag en ny resa detta datum med ryan.
Trodde inte pengarna drogs alls från kontot

nu ser man varför kreditkort e bättre då kan man vägra betala då ränkingen kommer
på kontokort dras det direkt! bara !!!

Lär bli xtremt svårt att få pengarna tillbaka nu eller hur ?!

learn how to spell stupid
19 feb. 2013 14:56
Ja det verkar nog klokare att resa med andra bolag. Norweigian brukar ha bra sidor att boka på och billiga ibland.
Mvh Eva
Av Ale_74
19 feb. 2013 15:14
tja en resa till edinburg kostar 10 ggr med norwegian än ryanair

ska ringa om nu... måste förska reda ut det ialla fall
Diskussionen är stängd för nya svar