Arabia azur Resort
Hej!!
Ngn som ha besökt Arabia Azur Resort??
Ska dit i vinter och vill gärna veta vad jag möter och ha tips om det är ngt jag ska tänka på innan resan!!
/Angelica
Ngn som ha besökt Arabia Azur Resort??
Ska dit i vinter och vill gärna veta vad jag möter och ha tips om det är ngt jag ska tänka på innan resan!!
/Angelica
Hej! Jag har bott på Arabia och skall åka dit igen i oktober. Det är ett helt underbart hotell. Det har allt. Dessutom finns det två fina rev alldeles utanför hotellet. Toppen om man gillar att snorkla. Egypten är "ett låst land" Det går inte att jämföra med t ex medelhavsländerna. Du kan bara vara på den resort du bor på och gå längs stränderna som tillhör ditt hotell. Du kan naturligtvis ta dig till ett centrum till fots eller med taxi. Är man ute tidigt på morgonen så finns det en grönsaksmarknad nära hotellet. Det är en upplevelse att vandra där, inte en västerlänning så långt ögat nådde.
Hälsningar Eva
Hälsningar Eva
förebyggande inför resan,vacin mot hepatit A.
ett reseapotek med imodium,något medel mot huvudvärk,lite plåster osv
inte heller dumt att ta med lite alcogel,,tvätta hänerna i när ni tagit i alla skitiga pengar...
Dra kopior på alla resehandlingar,det underlättar om ni tappar något av era orginal,
under vintern är det kalla kvällar o nätter,o det är en hel del sandstormar,,,en tjock tröja en vind jacka
är bra att packa ner...
skulle oturen vara framme o ni skulle råka ut för magsjuka,gå till apoteket o beskriv problemet,så får ni hjälp..
du kommer till ett härligt land,,men de är ett mutandets land,så håll i plånboken.
trevlig resa
ett reseapotek med imodium,något medel mot huvudvärk,lite plåster osv
inte heller dumt att ta med lite alcogel,,tvätta hänerna i när ni tagit i alla skitiga pengar...
Dra kopior på alla resehandlingar,det underlättar om ni tappar något av era orginal,
under vintern är det kalla kvällar o nätter,o det är en hel del sandstormar,,,en tjock tröja en vind jacka
är bra att packa ner...
skulle oturen vara framme o ni skulle råka ut för magsjuka,gå till apoteket o beskriv problemet,så får ni hjälp..
du kommer till ett härligt land,,men de är ett mutandets land,så håll i plånboken.
trevlig resa
Har bott två gånger på detta hotell och tycker det är jättebra. Bodde där senast i juni. Kanonfint stort område, med mycket aktiviteter. Stora fina rum och stora balkonger om man nu inte väljer att bo på markplan, vilket också verkar vara jättebra..
Det finns ett stort korallrev vid hotellet så man behöver inte åka ut med båt om man inte vill. Annars är det en upplevelse att få komma till Giftun Island med kritvita stränder. Om man har tur som vi hade så får man se delfiner alldeles bredvid båten..
Ta med alcogel att tvätta händerna med, då valutan är väldigt smutsig. Får ni problem med magen så gå på apoteket så får ni hjälp med bra medicin. Dom vet exakt vad man behöver och det går över på någon dag.
Du kan gå in på www.arabiabeachresort.com så ser du bilder över hotellet och kan även läsa om allt.
Det finns ett stort korallrev vid hotellet så man behöver inte åka ut med båt om man inte vill. Annars är det en upplevelse att få komma till Giftun Island med kritvita stränder. Om man har tur som vi hade så får man se delfiner alldeles bredvid båten..
Ta med alcogel att tvätta händerna med, då valutan är väldigt smutsig. Får ni problem med magen så gå på apoteket så får ni hjälp med bra medicin. Dom vet exakt vad man behöver och det går över på någon dag.
Du kan gå in på www.arabiabeachresort.com så ser du bilder över hotellet och kan även läsa om allt.
Bra ställe! Var där förra sommaren, min hemsida http://w1.171.telia.com/~u17103769/lengan/egypt07.htm
Film http://www.youtube.com/watch?v=gR_8ct3ilsk
Trevlig resa
Film http://www.youtube.com/watch?v=gR_8ct3ilsk
Trevlig resa