Är turkish airlines bra?
Hej är turkish airlines bra?
Har man privat Tv (ife) framför stolen?
Hur är servicen är den bra?
Har man privat Tv (ife) framför stolen?
Hur är servicen är den bra?
Svar på fråga två har du ju redan fått via seatguru.com
Hej,
Turkish Airlines är ett bra flygbolag som håller hög standard. på långdistanserna har du tv i varje stol och oavsett flygsträcka är mat och dricka gratis.
Dock har de vuxit lite för fort så det förekommer en hel del förseningar, då Ataturk, Istanbul Flygplats ofta är överbelastad.
Bagage hanteringen är väl sisådär, händer ibland att bagaget blir kvar i istanbul. :(
Vi flyger dem ofta både till Turkiet och även nu senast till Hong Kong. De är bra, och har oftast bra priser.
Så jag kan absolut en rekommendera dem-
/ Cecilia
Turkish Airlines är ett bra flygbolag som håller hög standard. på långdistanserna har du tv i varje stol och oavsett flygsträcka är mat och dricka gratis.
Dock har de vuxit lite för fort så det förekommer en hel del förseningar, då Ataturk, Istanbul Flygplats ofta är överbelastad.
Bagage hanteringen är väl sisådär, händer ibland att bagaget blir kvar i istanbul. :(
Vi flyger dem ofta både till Turkiet och även nu senast till Hong Kong. De är bra, och har oftast bra priser.
Så jag kan absolut en rekommendera dem-
/ Cecilia
Har en kompis som åkte med dem till Beijing i Comfort class som har riktigt bra erbjudande, jag skrev om det innan, sök och du skall finna. Han var mycket nöjd. Inga speldosor enligt hans bilder dock. Kan bero på vilket plan iofs. Seatguru har en ny version sen några veckor, kollat nyss eller?
Även i EC är turkarna bra tycker jag, åkt med dem några gånger men flygplatsen är inte så bra, så lite AF deja vu här....
Även i EC är turkarna bra tycker jag, åkt med dem några gånger men flygplatsen är inte så bra, så lite AF deja vu här....
Citerat från planes:
Jo men seatguru är gammal !
?Jo men seatguru är gammal !
På vilket sätt?
Flög Turkish Airlines till Dubai härom veckan.
Stockholm – Istanbul = ingen personlig TV-skärm.
Istanbul – Dubai = egen skärm.
Nya plan. Lite stressad men bra service ombord.
Maten: Outstanding. För att vara ekonomiklass var
den svårslagen.
Både ut och hem på rutten Istanbul-Dubai fick alla
passagerare (även economy) ett litet amenity-kit
med ögonmask, öronproppar och ett par strumpor.
Båda flighterna gick nattetid.
Ryktet stämmer: Så snart du är ombord på planet,
så är Türk Hava Yolları ett av de allra bästa bolagen.
My two cents,
:: hkn ::
Stockholm – Istanbul = ingen personlig TV-skärm.
Istanbul – Dubai = egen skärm.
Nya plan. Lite stressad men bra service ombord.
Maten: Outstanding. För att vara ekonomiklass var
den svårslagen.
Både ut och hem på rutten Istanbul-Dubai fick alla
passagerare (även economy) ett litet amenity-kit
med ögonmask, öronproppar och ett par strumpor.
Båda flighterna gick nattetid.
Ryktet stämmer: Så snart du är ombord på planet,
så är Türk Hava Yolları ett av de allra bästa bolagen.
My two cents,
:: hkn ::
Hej, vi med Turkish till och från Hong Kong i Februari. Flyget Gbg - Istanbul hade inte varje säte tv, men sträckan Istanbul - Hong Kong hade vi toutch skärm och enormt utbud av filmer, serier, dokumentärer, spel mm. Flygen var i tid, allt fungerade utmärkt även express incheckningen i Hong Kong. Maten var fantastisk ! Och det till ett fantastiskt pris ! =)
Citerat från tubbe:
/ T
Planes menade nog egen Tv när man flyger från Stockholm. Citerat från planes:
Ja och tack alla
Är det personal tv när man flyger från stockholm?
Vet inte om personalen har Tv, men jag hoppas att de sköter om sina resenärer istället för att kolla på Tv. Ja och tack alla
Är det personal tv när man flyger från stockholm?
/ T
Tubbe är väldigt rolig.
Har flugit med Turkish dels via Istanbul till Dubai, via Ist till Johannesburg flera gånger och dels Göteborg-Istanbul.
Har alltid haft bra service, egen skärm och framförallt fantastisk bra mat. Särskilt långflygningarna har varit bättre än andra bolag vi åkt med, även jämfört med Qatar som var en stor besvikelse.
Jämte Finnair och Jetair det bästa bolag vi åkt med.
Istanbuls flygplats är ok och de har bland annat ett bra övernattningshotell om man får en dålig connexion.
Enda minus posten har varit att de ibland har ändrat flygtider lite väl sent.
Mvh
MrB
Har alltid haft bra service, egen skärm och framförallt fantastisk bra mat. Särskilt långflygningarna har varit bättre än andra bolag vi åkt med, även jämfört med Qatar som var en stor besvikelse.
Jämte Finnair och Jetair det bästa bolag vi åkt med.
Istanbuls flygplats är ok och de har bland annat ett bra övernattningshotell om man får en dålig connexion.
Enda minus posten har varit att de ibland har ändrat flygtider lite väl sent.
Mvh
MrB
Hej!
Vi flög i april med dom Köpenhamn-Istanbul- Bangkok-Ho chi min city.
Vi är mer än nöjda, toppen mat serverades flygstolar med egen skärm, ett stort utbud av filmer etc.
Vi blev trevligt bemötta och det var överlag trevlig personal.
Jag åker gärna med dom fler gånger.
Trevlig resa
Vi flög i april med dom Köpenhamn-Istanbul- Bangkok-Ho chi min city.
Vi är mer än nöjda, toppen mat serverades flygstolar med egen skärm, ett stort utbud av filmer etc.
Vi blev trevligt bemötta och det var överlag trevlig personal.
Jag åker gärna med dom fler gånger.
Trevlig resa
Jag har åkt med både Turkish och Qatar och jag startade en tråd om Qatar och vad jag tyckte om dem eftersom de ju under två års tid utsetts till världens bästa flygbolag. Leta upp den tråden och du kan se både vad jag och andra tycker om Qatar.
Citerat från planes:
Ja tack mrb!
Vad var dåligt med Qatar ✈?
Ja tack mrb!
Vad var dåligt med Qatar ✈?
Om ni frågar mig så säger jag att Turkish är ett fantastiskt bra flygbolag och jag har rest ett antal gånger med dem på både långflygningar till Afrika, till Dubai och till och från Istanbul.
Servicen är outstanding och maten ännu godare nu sedan en tid tillbaka.
Och nya fräscha plan har de också.
De är rankade som Europas bästa flygbolag och det nionde bästa bolaget i världen och det är de verkligen förtjänta av.
Priserna är dessutom väldigt bra och de är oftast billigast - och då rejält billigare än de andra.
Ataturk är en lagom stor och väldigt smidig flygplats tycker jag men det är helt rätt som skrivits att det kan strula med förseningar och liknande eftersom Turkish växt och expanderat så mycket.
Det finns bara en nackdel som jag ser det med Turkish och det är att de kan strula och ändra tider i ett väldigt sent skede - men å andra sidan gör ju de andra bolagen det också.
Servicen är outstanding och maten ännu godare nu sedan en tid tillbaka.
Och nya fräscha plan har de också.
De är rankade som Europas bästa flygbolag och det nionde bästa bolaget i världen och det är de verkligen förtjänta av.
Priserna är dessutom väldigt bra och de är oftast billigast - och då rejält billigare än de andra.
Ataturk är en lagom stor och väldigt smidig flygplats tycker jag men det är helt rätt som skrivits att det kan strula med förseningar och liknande eftersom Turkish växt och expanderat så mycket.
Det finns bara en nackdel som jag ser det med Turkish och det är att de kan strula och ändra tider i ett väldigt sent skede - men å andra sidan gör ju de andra bolagen det också.