Är i Saigon och säljer min motorcykel!
Hej!
Körde in till Saigon i går och ska lägga ut min Minsk på marknaden nu. 4000000 dong ska jag ha för den. Den finns utanför Me them house bed and breakfast.
Skriv mig ett meddelande om ni är intresserade!
Körde in till Saigon i går och ska lägga ut min Minsk på marknaden nu. 4000000 dong ska jag ha för den. Den finns utanför Me them house bed and breakfast.
Skriv mig ett meddelande om ni är intresserade!
Uppenbart brott mot användarreglerna!
""Du har ingen rätt att använda Reseguidens forum i eget kommersiellt syfte, som t.ex. försäljning, genomförande av undersökningar eller reklam för någon produkt/företag eller tjänst. Vid sådan förseelse kan vi yrka på skadestånd. Som medlem agerar du som privatperson. Företag och kommersiellt material hänvisas till www.reseguiden.se/xpress.""
""Du har ingen rätt att använda Reseguidens forum i eget kommersiellt syfte, som t.ex. försäljning, genomförande av undersökningar eller reklam för någon produkt/företag eller tjänst. Vid sådan förseelse kan vi yrka på skadestånd. Som medlem agerar du som privatperson. Företag och kommersiellt material hänvisas till www.reseguiden.se/xpress.""
Citerat från charina:
Uppenbart brott mot användarreglerna!
Hej Uppenbart brott mot användarreglerna!
Du kan lägga ner, .....men ...du har så rätt ,så rätt
Men här är RG inte så noga med att följa sitt regelverk. Det beror lite på vem som ställer frågan tror jag.
För ett tag sedan aggera Zappe 50 mäklare för försäljning av lägenheter,vilket var helt ok. Det var nämligen så ikonen Bobby åkte ut, genom att marknadsföra sitt ställe i Italien.
När jag tog upp den egna marknadsföringen på en tråd så "gled" Rickard undan och gav inget svar. Rickarda påtala att man kunnde ringa...vilket jag gjorde ..o hamna i en röstbrevlåda...men tyvärr ringde han inte tillbaka.
/ R
Hej,
Japp, det har varit helg och dessutom var jag ledig en del förra veckan. Därav ett sent svar.
Så här står det i villkoren:
Du har ingen rätt att använda Reseguidens forum i eget kommersiellt syfte, som t.ex. försäljning, genomförande av undersökningar eller reklam för någon produkt/företag eller tjänst.
Denna formulering vänder sig till kommersiella företag. Vill däremot en medlem som privatperson sälja en guidebok, ett outnyttjat presentkort eller en motorcykel är det okej.
Hoppas detta har rätat ut era frågetecken.
Hälsningar,
Rikard Andreasson,
Chefredaktör
Japp, det har varit helg och dessutom var jag ledig en del förra veckan. Därav ett sent svar.
Så här står det i villkoren:
Du har ingen rätt att använda Reseguidens forum i eget kommersiellt syfte, som t.ex. försäljning, genomförande av undersökningar eller reklam för någon produkt/företag eller tjänst.
Denna formulering vänder sig till kommersiella företag. Vill däremot en medlem som privatperson sälja en guidebok, ett outnyttjat presentkort eller en motorcykel är det okej.
Hoppas detta har rätat ut era frågetecken.
Hälsningar,
Rikard Andreasson,
Chefredaktör
Svaret är borttagen på grund av brott mot Reseguidens användarvillkor
Men snälla, vad spelar det för roll??
Om jag är i Vietnam och kan hjälpa både mig och en annan reseguiden-surfare genom att annonsera detta så är väl det knappast så jäkla negativt.
Gnällrövar..
Om jag är i Vietnam och kan hjälpa både mig och en annan reseguiden-surfare genom att annonsera detta så är väl det knappast så jäkla negativt.
Gnällrövar..
Har vindsurfingutrustning i Varberg också om det finns nångon som vågar sig på.
Citerat från charina:
Snowracer, någon? Helt i ordning.
hade det varit ok om han hade hyrt ut den istället, i tex fuerteventura ? det kan ju faktiskt finnas någon som skulle vilja åka runt där borta precis som han har gjort.
Snowracer, någon? Helt i ordning.
Hej
Kanske någon som har kört sönder sin bil och är på smester i Malmö trakten
Tänkte kolla om det är någon på RG som vill köpa ?
Beach Buggy till salu
Fakta
År 1967
Motor 1500
Färg blå
Pris 12.000 ( eller byte mot resecheckar )
Kan lägga in en bild på Mina foto om så önskas.
/ R
Kanske någon som har kört sönder sin bil och är på smester i Malmö trakten
Tänkte kolla om det är någon på RG som vill köpa ?
Beach Buggy till salu
Fakta
År 1967
Motor 1500
Färg blå
Pris 12.000 ( eller byte mot resecheckar )
Kan lägga in en bild på Mina foto om så önskas.
/ R
Ja varför inte ha en prylmarkand som på utsidan där jag oxå är medlem om jag har en motorcykel stående på ett resmål en resväska eller ett campingkök liggande och samla damm så är det väl bättre att de blir till salu, skulle det inte vara ganska bra om någon annan reseintresserad fick nytta av grejerna? det gör väl ingen nåt ont om man lägger ut den i en annons här på reseguiden det konkurrerar knappast med reseguidens verksamhet eller nån av oss gnälliga medlemmar heller skulle jag tro och själv skulle jag tycka att en sån funktion skulle vara skitbra skulle kanske kunna aktionera ut mina väl inkörda vandringskalsonger för avhämtning i kirunatrakten nån gång i slutet av juli he he!
nä skämt åsido så är det ju tydligen ok också för privatpersoner att sälja grejor sins emellan enligt Rickard så snälla rara ska vi gnälla även när de som bestämmer på reseguiden tillåter saker då blir det inte kul nä var inte så förbannat svenskt inskränkta visa att ni är så där härligt beresta och tolleranta som vi gärna utger oss för att vara,
är ni inte intresserade av att buda på mina väl ingrodda kallingar inlämnade på statoilmacken i Kiruna så klicka vidare till nästa länk bara kanske har ni turen att hitta en billig resa som någon inte kan genomföra själv så varför gnälla det kanske gynnar oss alla.
mvh. Bosse.
nä skämt åsido så är det ju tydligen ok också för privatpersoner att sälja grejor sins emellan enligt Rickard så snälla rara ska vi gnälla även när de som bestämmer på reseguiden tillåter saker då blir det inte kul nä var inte så förbannat svenskt inskränkta visa att ni är så där härligt beresta och tolleranta som vi gärna utger oss för att vara,
är ni inte intresserade av att buda på mina väl ingrodda kallingar inlämnade på statoilmacken i Kiruna så klicka vidare till nästa länk bara kanske har ni turen att hitta en billig resa som någon inte kan genomföra själv så varför gnälla det kanske gynnar oss alla.
mvh. Bosse.
Håller med Laplander. När det nu är tillåtet att saluföra sina prylar så fram för en sektion där man kan lägga ut dem. Just som på Utsidan.se! Har köpt kängor där. Bra grejor.
Jag har en alldeles för stor resväska till salu. Rymmer packning för 2 pers. Kombinationslås.
Jag har en alldeles för stor resväska till salu. Rymmer packning för 2 pers. Kombinationslås.
Följande är citerat från "Tubbes" inlägg tidigare !
Det var helt enkelt så att en kompis till mig ville bli av med sitt hus.
Och vad jag vet, så får en mäklare ett "mäklararvode" och i detta fall,
fanns inget arvorde, så alltså var jag ingen mäklare.
Hoppas detta är utklarat nu, eller ?
Ha det.
Urmas
Men här är RG inte så noga med att följa sitt regelverk. Det beror lite på vem som ställer frågan tror jag.
För ett tag sedan aggera Zappe 50 mäklare för försäljning av lägenheter,vilket var helt ok. Det var nämligen så ikonen Bobby åkte ut, genom att marknadsföra sitt ställe i Italien.
Nu var det ju så, faktiskt att jag INTE agerade mäklare !För ett tag sedan aggera Zappe 50 mäklare för försäljning av lägenheter,vilket var helt ok. Det var nämligen så ikonen Bobby åkte ut, genom att marknadsföra sitt ställe i Italien.
Det var helt enkelt så att en kompis till mig ville bli av med sitt hus.
Och vad jag vet, så får en mäklare ett "mäklararvode" och i detta fall,
fanns inget arvorde, så alltså var jag ingen mäklare.
Hoppas detta är utklarat nu, eller ?
Ha det.
Urmas