Updaterad av Birgere
för 6 år sedan
FN:s klimatpanel (IPCC) har idag släppt en ny rapport om klimatläget. Redan om 12 år (!) kommer vi ha nått 1,5 graders uppvärmning. Då kommer extrem torka, skogsbränder, översvämningar och brist på mat för 100-tals miljoner människor vara det nya normala enligt rapporten.
Vidare säger rapporten ...
Vietnam
Lotta7313,
10 dec. 2019
Updaterad av Tittin
för 4 år sedan
Vi har tänkt oss några dagar omkring Phan Thiet/Mui Ne i januari och har därför försökt läsa på lite om det. Det som gör mig förvirrad är att det verkar vara väldigt 50/ 50 om man gillar det eller tycker att det är hemskt. Så vad tycker ni om det är nån som varit där? Vilken "del" ska man sikta ...
USA
Marisan77,
28 feb. 2015
Updaterad av Totopez
för 9 år sedan
Om några veckor är det äntligen dags för vår Floridaresa.
I Orlando är det tänkt att vi ska till Kennedy Space Center,
Sea World o Universal Studios. Shopping också förstås.
Tips på någon rolig äventyrsgolf i Orlando? Är det värt
att besöka Downtown Disney någon kväll?
Efter Orlando blir ...
Vietnam
Piam,
26 jan. 2015
Updaterad av Fia78
för 9 år sedan
Är det någon som kan komma med åsikter om vad de tyckte om flygbolaget Etihad Airways från Sverige till Asien?
Kanske t.om till Vietnam?
Söker man Göteborg - Ho Chi Minh så kommer Etihad Airways hela tiden upp, men jag har aldrig hört talas om detta flygbolag...
... Fia78: Hej!
Vi kom ner till ...
Thailand
Wulfric,
12 juli 2011
Updaterad av Pelle77
för 13 år sedan
Hej!
Jag är en man på 22 vårar som har en väldig lust att åka utomlands för första gången någonsin. Har haft vänner som vart i Thailand och sen verkar det vara ett bra val för någon med liten budget. Jag har läst en massa artiklar och kollat priser, men det är icke lätt att bestämma sig, av ...
Australien
Elinmoss,
15 juni 2011
Updaterad av Viggoo89
för 13 år sedan
Hej! Jag är säker på att jag ska dra i höst, antingen till Australien eller i Asien. Problemet är bara att jag inte har några vänner som har samma planer, vilket betyder att jag antingen kommer behöva resa med någon random resekamrat som jag hittar på sidor som denna, eller resa ensam.
Men hur ...