Är de för kallt för sol och bad i egypten i januari?

Av Mrslind
6 dec. 2007 16:13
Visningar: 25812
vi funderar på att åka dit men vi tvekar pga av värmen,, finns de värme eller ska man välja annat resemål i januari?
Av Sierra
6 dec. 2007 16:40
Januari är ingen "het" månad i Egypten. Svensk sommartemp när den är som bäst stämmer bra.
7 dec. 2007 00:37
Dagstemperaturen är inte problemet den brukar ligga på 20-24 grader däremot litet blåsigare och ganska kalla kvällar och nätter typ 10 grader på nätterna, skulle nog vänta till mitten elller slutet av mars om du absolut vill till Egypten, är det ett riktigt varmt resmål i Januari du söker så är nog sydamerika typ Brasilien , Venezuela eller Asien ett bättre alternativ.
mvh. Bosse
8 dec. 2007 13:57
Vi åker också dit 10 januari... vi tänker som såhär: det måste ju vara varmare än sverige så vad har man att förlora?
Thailand var inget alernativ då vi bara har en vecka att spela med
Har aldrig provat Egypten men hört både bra och dåligt om det..åker dit för poolliv och snorkling...åker med fritidsresor och har tagit boende med halvpension, två vuxna en 14-åring och en 11 -åring..vi håller tummarna..kanske blir det perfekt då aldrig svinhetta lockat mig..
8 dec. 2007 18:13
Jag har varit i Hurghada i januari (jul-nyår). Det gick utmärkt att bada i havet, men poolerna på hotellen var svinkalla. Det är ju kallt på nätterna, men havet hinner så klart inte kylas av. Dagarna är fina, det blir solstol och en kall öl under parasollen. Oroa er inte. Det blir kanonbra.
Av Becz
26 feb. 2008 08:05
det var väldigt blåsigt när vi var där 13e-27e december men dom sa det även egypterna själva att vi haft otur och fått deras vinterväder (22-27 grader i skuggan och blåst=vinterväder) just då.. så det var ju synd men eftersom vi var iväg på mycket så spelade det ingen roll för då märkte man inte av det utan vart bra svettig ändå och låg du i lä(det finns vindskydd överallt) på stranden så vart det nästan sjukt varmt.vi hade strålande sol varje dag. men en varm tröja och byxor rekommenderas för kvällarna.. i vattnet var det faktiskt lite kyligt men det tyckte man troligtvis eftersom det var så varmt i solen,det var nog inte kallare än svenskt sommar vatten iaf.. men om man ska snorkla och vill kunna vara i ett tag så rekommenderas våtdräkt.
26 feb. 2008 08:26
Kom hem för 2 veckor sedan efter 9:e gången. Klimatet är som svensk sommar sånär som du kan vara helt säker på att det inte regnar. Röda havet går aldrig under 18 grader. Lite svala vindar kan förekomma men det finns ju vindskydd på stranden
26 feb. 2008 08:31
så..hemkomna från hurghada!

Ok.. let´s be honest... det var rätt kallt...låg man och solade(för det var sol HELA tiden) så blev man varm på "framsidan"..men kall under armarna och tvärtom... jag badade 2 ggr í havet för det var snoppkrymparkallt.ungarna badade , men jag tror barn har en annan termostat än oss gamlingar..*ler*..Dom var ute och snorklade utan våtdräkt och jag hoppade in... snorkallt...18-19 grader?..men hittade du lä..typ på balkongen så blev det thailandsvarmt..Kvällarna var det jeans och tröja som gällde.. egypierna själva var klädda i mössa olle och halsduk..*S*
vi hittade dock ett badland med en sjuhelvetes massa rutchbanor (typ skara sommarland) där var allt tempererat och det blev en kanon dag..(dock snordyrt inträde..typ 700 för oss 4)..skulle jag på baserat på vädret åka dit en gång till 10 januari till 17januari?? njäääääää.....
Mars april är nog ljuferligt

vid pennan Kexchoklad