Är alla hyrbilar i kategorin "SUV / 4WD" fyrhjulsdrivna

5 okt. 2018 13:29
Visningar: 163
Hej.
Jag undrar om det är någon som vet eller hur man får reda på om det är 4WD på en SUV bil jag tänkte hyra i Chicago och köra ned till New York city? Det står aldrig att just den bilen har 4wd som jag ska hyra. Bilen finns bara under kategorin SUV / 4WD eller bara SUV beroende på olika sajters kategorier. Eftersom det alltid står typ ” eller liknade bil ” så känns det osäkert att hyra en större bil med 4WD än jag behöver om det ändå inte finns 4WD på den bilen.
Jag har redan bokat en minivan, men började fundera om det skulle vara bra med 4WD i mitten av november i Chicago?

Är det någon som vet om det alltid är 4WD på SUV bilar som man hyr? Nästan alla bilar, typ som Ford Expedition finns både som 2WD och 4 WD att köpa, och vem vet vad biluthyrnings företagen har köpt in?

/Stefan
Av Birgere
5 okt. 2018 14:13
Har bara fått tvåhjulsdrivna i alla år.
4WD är meningslöst, visst bättre framkomlighet men skulle vädret vara så taskigt att man eg skulle behöva 4WD så skulle det ändå vara så många bilar pga av slitna sommardäck som skulle vara ivägen i snökaoset så du skulle snarare behöva en pansarvagn o köra över dom.
5 okt. 2018 14:22
Står det 4WD så ska det ju vara det oavsett om det är en motsvarande modell man får.
Vi har fått bil med 4WD en gång vad jag vet, inget jag reflekterar över då det i regel inte behövs där vi kör.