Använda olika bokningssajter för flygbiljetter
Jag sitter och letar flygbiljetter till Hong Kong och sedan separata biljetter vidare till Filippinerna. Priserna varierar givetvis för exakt samma biljett och jag undrar vilken erfarenhet ni har av att boka flygbiljett via Sembo? Är de seriösa?
ok, just nu är dom 2000 kr billigare på sträckan sto-hkg än alla övriga 15 sajter som säljer exakt samma biljett. Känns lite konstigt, men de kanske har köpt upp ett antal biljetter till bra pris... har försökt söka om dom på internet men hittar inget speciellt konstigt. Det enda är att de verkar mer sälja båt biljetter, paketresor och förmedla uthyrning av bostäder som jag förstår det än kanske reguljära flygbiljetter.
Jag har kollat flera olika och Sembo kommer upp på Momondo som billigast. Jag brukar även kolla på destination.se och det är samma sak där. Har gjort en "testbokning" och det verkar heller inte komma till några kostnader i slutet, vilket det ibland gör på vissa sajter. Kanske bara är att slå till då? :) eller så finns inte biljetten när man tryckt in alla sina uppgifter och angett betalningen.. det har jag även varit med om förut..
Vi bokade via Sembo när vi flög till Singapore med Lufthansa i julas, de hade helt klart de billigaste biljetterna när vi bokade. Det fungerade hur bra som helst.
Citerat från Sierra:
Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
SAS nya direktflight måste ju vara snabbare. Kanske ett specialdeal som Sembo har med SAS nu när dom öppnar upp den rutten.
Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
Citerat från Birgere:
Riktigt Birgere.Citerat från Sierra:
SAS nya direktflight måste ju vara snabbare. Kanske ett specialdeal som Sembo har med SAS nu när dom öppnar upp den rutten. Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
SAS är snabbare och har ung samma pris spm Finnair.