Antarktis

Av Mbhd
15 mars 2014 18:32
Visningar: 377
Hej!

Jag har sedan flera år tillbaka velat resa till Antarktis och har inte fören först nu hittat ett resebolag (gadventure.com) som erbjuder "gruppboende" där man som ensam resenär bor med andra ensam resenärer till samma pris som om du åker i par osv, dvs ca 35-40k i billigaste hytten.
Då det är blandade åldrar och nationaliteter hade det varit trevligt att åka med någon som i alla fall pratar svenska, och kanske även är i min ålder.
Jag har kollat på resor i Mars 2015 men där är väldigt få platser kvar!

Ha de gott!
19 mars 2014 14:49
Åh, jag vill verkligen åka dit!
Har varit min dröm så länge och nu har jag faktiskt tänkt satsa på riktigt :) Var inne o kolla på sidan, vilken tur hade du i åtanke? Och det är mars du tänkte, inte innan?
9 juni 2014 01:34
Hej, var där i höstas med Polarquest i Göteborg. Båt med 70 gäster, landningar från 0530 tiil mörker svenska forskare som guider. (Vissa unika landningar får bara ha 100 besökande, så andra får vänta...
Ska ni satsa på ert livs upplevelse så lägg till Sydgeorgien det var största naturupplevelsen... Betalade 4000SEK/natt - jämför pris per natt och pris per heldag i land - det är det som är relevant !!!
Vill ni bara till Antarktis - kolla då nya alternativen med flyg + båt. Slöseri lägga halva kostnaden/tiden på att guppa runt på havet...
Trevlig resa vad ni än väljer får ni en fantastisk upplevelse.