Asien
Sa0sin,
17 dec. 2018
Updaterad av Klara_maria
för 5 år sedan
Hej!
Jag och min kära sambo kikar på sista minuten resor till Asien här i vinter. Vi har kört fast lite och skulle gärna behöva lite input.
Vi har aldrig varit i Asien och tittar på lite olika alternativ där, främst Phu Quoc i Vietnam och Ö-världen runt Krabi. Men då vi har hund kan vi inte ...
Vietnam
Hannahl,
5 feb. 2018
Updaterad av Bjel
för 6 år sedan
Hej,
jag undrar lite över prisbilden på Phu Quoc. Är det någon som kan säga lite ca summor på vad det kostar tex att äta ute? Jag ska åka en veckans charter (hotell inkl frukost) med dottern för att bara slappa, bada och bygga sandslott :) Hur mycket fickpengar behöver jag ha med? Lunch, middag, ...
Kambodja
Alfva,
8 aug. 2008
Updaterad av Alfva
för 14 år sedan
Hej,
Vi kommer att befinna oss ca 2½ vecka på Phu Quoc, men funderar på att göra en liten avstickare däremellan. Eftersom vi åker charter (var billigare så) så kommer vi att vara låsta till att resa från Phu Quoc till Saigon igen, varför Kambodja verkar vara ett bra alternativ.
Är det möjligt ...
Vietnam
Majsarna,
25 feb. 2018
Updaterad av Majsarna
för 4 år sedan
Nu äntligen har vi bestämt oss. Vi ska åka till Phu Quoc i Vietnam över jul/nyår 2018/2019
Vi: familj med ungdomar 21 o 23 år. Vi vill o behöver och vill ha sol, bad, mat. Hitta vackra vyer, fiska, röra på oss lite. Spa vore ju gott.
Någon som kanske har tips på bra sätt att ta sig runt ön? ...
Vietnam
Mialager,
10 nov. 2018
Updaterad av Annakalle
för 5 år sedan
Prelbokat Phu Quoc mitten av Jan -19 men fick litet kalla fötter närjag läst runt och sett att det varit många anmärkningar på skräpiga stränder och skitigt havsvatten. Hotellet - Mercury - ligger tydligen på södra delen inte alltför långt från flygplatsen, men så himla många plan per dag kan det ...
Vietnam
Jokkke,
2 okt. 2017
Updaterad av Jokkke
för 6 år sedan
Hej! Jag har bestämt mig att resa till Vietnam i 2 veckor i början av 2018 och har ett par frågor om dom här två resemålen.
Hur många dagar på respektive ställe?
Vilka är de bästa hotellen i Ho chi Minh och Phu quoc?
Är det något ställe man bör undvika?
Vill helst ha hotell med pool i Ho ...