Updaterad av User98765
för 11 år sedan
Hej.
Jag har inte rest på länge och blivit osäker på det här med vad som får och inte får och bör tas med i incheckat baggage.
Rakhyvlar ska så klart inte finnas i handbagage, men får jag ha dem i resväskan? Samma sak med raklödder, har nån 200 ml luftdriven tub typ ladyshave. Klarar en sådan ...
Updaterad av Brigitta
för 12 år sedan
Som rubriken låter, får man ha brustabletter i handbagaget?
Har en medicin i brusform som min läkare skriver ut och behöver ha med en del på min resa till Spanien i 3 veckor. Om jag packar brustabletterna i det vanliga bagaget som checkas in och det försvinner, blir det katastrof...
Har letat ...
Updaterad av Valpolicella
för 2 år sedan
Köpt en resa till Guadeloupe med endast handbagage via Paris och Martinique med AirFrance trodde jag. Visade sig att sträckan Martinique till Guadeloupe flygs av ett annat bolag. På deras hemsida står att de endast tillåter handbagage på max 5 kg. medans AirFrance tillåter 12 kg. Frågan är om jag ...
Updaterad av Daniel_s
för 2 år sedan
Hur noga är flygbolagen enligt er uppfattning om vikter på handbaggage?
Ska backpacka i asien nu om 1 vecka och har försökt packa så litet som möjligt för att komma inom ramen på många av asiens flygbolag.
Väskan väger 7.1kg och med krimskrams som bagagevåg tsa lås extra remmar till ryggsäcken ...
Updaterad av Worldofmarie
för 2 år sedan
Har en osprey ryggsäck jag använder som handbagage och sättet jag alltid packar landar jag på i snitt 54x34x25 med vikt på 6.5kg
Om man ska ut å resa i världen så är detta mått och vikt något som bör va accepterat på vilket flygbolag som helst som handbagage?
Ni som rest mycket har ni märkt om ...
USA
Dronten73,
30 juli 2019
Updaterad av Lotta29
för 4 år sedan
Planerar att för första gången resa med hela familjen till USA och inte med direktflyg... något nervöst. Bokningen jag hittat är från Sverige till Fort Myers i Florida. Både dit och hem är det mellanlandning och byte av flygbolag i Amsterdam samt Atlanta. Flygbolagen är KLM, Delta samt Air France i ...