Allmänna frågor

5 juni 2012 14:49
Visningar: 430
Hej. Jag och en kompis ska åka till London 23:e Juli till 27:e.
Vi är båda 23/24 år och givetvis vill vi ju festa loss rejält, men det kommer vi till senare i inlägget.
Vi kommer att bo på Willesden lane på ett enkelt hotell.

Frågor:

Hur mycket pengar behöver man? Har sparat ihop typ 15.000:- för nöje och käk, räcker det?

Tunnelbanapriser samt taxi?

Är det smidigt att ta sig från Gatwick till "stan" om man säger så eller vad är det smidigaste sättet?

Den viktigaste frågan av dem alla! Nattklubbar som ni kan rekomendera, åldersgränser på dessa etc?

/ Micke
13 juni 2012 14:47
Bump.

Föresten vad ska man köpa:

Oystercard eller travelcard?

Någon här borde ju kunna ge mig något svar tycker jag!

/Micke
13 juni 2012 15:51
Tjena!

Ni har inte fått respons på tråden och det kan bl a bero på att det finns så många trådar om tunnelbanekort. Sök upp dem där finns all info ni behöver. Googla Oyster så ser ni priser och regler.

Beträffande nattliv så vet jag, att det alltid varit svårt att hitta bra nattliv i London på egen hand. Antingen har det varit pubar (som ju är roliga) som stänger för tidigt eller så har det varit sjukt stora discon med fel typ av folk (drägg och turister - haha). Mitt tips är att kolla TripAdvisor och rådfråga någon som bor i London om ingen här kan hjälpa.

Ang transport - http://www.gatwick-airport-guide.co.uk/transport.html
Tub eller tåg är väl billigast, taxi är väl alltid smidigast. Men det är väl billigast snarare än smidigast ni är ute efter? :) Priser vet jag inte exakt, men det är väl som i Sverige. Kolla Oyster som sagt. taxi kanske nån annan här vet. Är ni på budget kanske ni inte skall åka taxi överallt. Men gör det nattetid så slipper ni drälla runt i tuben om hotellet ligger lite off :)

Här är en tråd som kanske hjälper er med transporten eftersom det rör sig om samma område som ni skall bo i. http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g186338-i17-k2247138-Transport_from_Gatwick_Airport_to_Maida_Vale_Kilburn_hotel-London_England.html

Ni skall vara i London fyra dagar - 15000 spänn för både en och två personer räcker lätt. Om ni inte skall shoppa loss. Öl kostar som i Sverige - billigare om ni är på pubar off turiststråken. Äta kan ni göra på Mcdonalds eller trekantsmackor från Boots - då blir det billigt :) Eller nån currysylta.

Hur långt pengarna räcker beror ju helt och fullt på vad ni skall sprätta dem på - hur många gånger om dagen ni vill äta och hur flott. Ni får väl hushålla med ölen om det börjar sina i kassan - så räcker det en kväll till :D