Malaysia
Resejontez,
30 jan. 2018
Updaterad av Resejontez
för 6 år sedan
Hej!
Har varit på Langkawi några dagar och som nog många andra också uppmärksammat är priserna på taxfree alkohol. Jag undrar därför vilken ålder man måste ha för att få köpa. Står ibland något med att man måste vara över 21 på vissa ställen. Stämmer detta? Undrar också om ni har några tips på ...
Indonesien
Landl,
10 mars 2017
Updaterad av Lisanilsson
för 7 år sedan
Hej!
I maj ska några kompisar och jag åka ner till Malaysia, Indonesien och Singapore. I Indonesien är det Bali vi har valt som ö och jag undrar helt enkelt hur det är med alkoholen där nere (främst Bali). Framför allt sprit, då jag har hört att det i vissa fall blandas i metanol. Ska man vara ...
Egypten
Pussmackan,
6 dec. 2009
Updaterad av Adekd_04
för 7 år sedan
Finns det alkohol på allinclusive hotell? Vad är det i så fall för dricka? Vi har hört med vänner som varit där och dom har sagt att det knappt finns alkohol i Egypten. Vi ska bo på Hilton long beach i Hurghada, någon som varit där? hur var maten samt drickan?
/ Johanna ... Adekd_04: Vad ...
Förenade Arabemiraten
Elias14,
12 nov. 2015
Updaterad av Marilcj
för 9 år sedan
Hej!
Mellanlandar i Dubai på väg mot Asien så vi tog tillfället i akt att stanna ett par nätter.
Så då har jag en fråga kring alkohol, vi landar rätt sent på kvällen. Har taxfreen öppet i ankomsthallen då eller är det möjligt att köpa på Arlanda och ta med det in i landet?
MVH Elias. ... ...
Indonesien
Yessie,
15 maj 2015
Updaterad av Mipec
för 9 år sedan
Hej!
Jag undrar om någon skulle kunna ge mig lite mer info om Lombok?
Vi vill åka till gili öarna men helst inte Bali då vi vill ha lugn och ro och inte vara omringade av massa turister. Så Lombok i kombination med dem verkar perfekt för oss! Det som är synd är att Lombok är muslimskt och för oss ...
Malta
Juliapylad,
13 jan. 2014
Updaterad av Matsstockholm
för 9 år sedan
Hej! Jag är 14 år och fyller 15 i år, och har tänkt åka till malta på språkresa i sommar.
Vad tycker ni är bäst? STS eller EF?
Jag skulle aldrig röra en droppe alkohol, jag lovar. Så om man inte dricker något, eller så, då påverkas man väl knappt av att kanske några andra dricker? Förutom ...