Spanien
Jebb,
27 okt. 2012
Updaterad av Jebb
för 12 år sedan
Hejhej!
Jag undrar om det finns något billigt buss bolag som kör Alicante-Valencia t/r?
Spelar ingen roll om det avgår från flygplatsen eller inne i city från Alicante.
Tack!
... Anellip: https://www.movelia.es/en
Har själv åkt med dem (dock en annan sträcka) och det fungerade utmärkt! . ...
Spanien
Bettygreen,
12 maj 2014
Updaterad av Bettygreen
för 10 år sedan
Hej,
Jag hittar inga direktflyg till Valencia fr Arlanda, tyvärr.
Vill helst undvika stopp/byte i tex Frankfurt.
Hur flyger man bäst då?
Till Alicante, och tar tåg/buss därifrån?
Eller kanske Madrid, och går det isåfall sånt snabbtåg t Valencia därifrån?
Resan är tänkt i början av Juli. ...
Spanien
Zila,
10 feb. 2009
Updaterad av Tuareq
för 15 år sedan
Någon som vet hur man billigt tar sig till Valencia i Spanien?
Åker helst från Göteborg, men Stockholm fungerar det också. ... Tuareq: Hej Zila,
Wow vilken spännande profil du har, jag tappar nästan andan när jag läser om alla dina äventyrliga resor.
Så mycket som du reser, varför inte ta jobb ...
Spanien
Sofieja,
29 mars 2016
Updaterad av Sofieja
för 8 år sedan
Hej
Vi är några stycken som åker till Alicante-La Marina i maj. Det är första besöket i Alicante för oss alla.
Vi är 7 personer, mellan 45-50 år.
Vad har ni för tips till oss, vad får vi inte missa? Har ni tips på några bra restauranger, shopping, bad, sevärdheter etc ? :-) ... Sofieja: Tackar ...
Spanien
Hbg77,
9 aug. 2014
Updaterad av Floridasidan
för 10 år sedan
Åker till Torrevieja om några veckor och hade tänkt hyra bil i 10 dagar. Hämtas och lämnas på Alicantes flygplats. Förutom att boka direkt via biluthyrningsfirmorna så finns det en uppsjö av förmedlare (t.ex. ryanair, vueling, easycar, rentalcars etc och även reseguiden) som söker bland de olika ...
Spanien
Alundin,
8 juli 2014
Updaterad av Alundin
för 10 år sedan
Jag och min pojkvän åker till Alicante i en vecka den 14e juli. Vi ska bo i Catral och vill hyra en bil hela veckan. Tyvärr har vi hört väldigt mycket dåligt om de flesta hyrbilsfirmorna på flygplatsen (Avis, Hertz) och har dessutom inget kreditkort vilka många bolag kräver. Letar nu efter ett ...